Tenim un hort a l’escola!

Els xiquets i xiquetes d’I4 ens hem engrescat enguany en l’aventura de l’hort escolar. Això comporta preparar la terra, plantar el planter d’hivern seleccionat, i tenir-ne cura.

El primer dia, amb un rasclet xicotet i amb les mans, vam netejar de fulles, herbes i brossa les jardineres on havíem de plantar. Vam omplir una bossa enooorme, perquè en tot l’estiu no hi havia hagut manteniment. Ens vam adonar que necessitaríem uns guants de jardineria per protegir-nos les mans, i també eines per tenir cura de l’hort: pales xicotetes, regadores, … Sobretot això, regadores! Perquè les plantes necessitaran aigua per viure i créixer.

Després de netejar la terra, vam plantar enciams de 3 varietats (meravella, romana i trocadero) i anem fent torns les tres classes per a regar-los.

En esta activitat tenim l’ajuda imprescindible d’alumnes i professorat de l’Institut Sòl-de-Riu. Ells són els tècnics que planifiquen, ens guien i ens ajuden en esta activitat.

De moment, els enciams estan creixent i tenen molt bona pinta. Ben prompte ja els collirem i ens els endurem cap a casa per fer una bona amanida. Només hi ha un petit problema… els moixonets els han descobert i se’ls estan menjant! Ara toca pensar alguna cosa per espantar-los…

(Podeu vore més fotos de l’activitat de l’hort en este enllaç)