SORTIDA A LA COGULLA PER BLANCA RAGA

El passat divendres 23 d’octubre, l’alumnat de 6t vam anar a la Cogulla.

A la classe estem treballant la història d’Alcanar, i tot i que la Cogulla està dins del terme d’Ulldecona també forma part de la nostra història, i per aquest motiu la vam anar a visitar.

Tot va començar a les 8’30h del matí a la porta de l’escola,  a poc a poc i per classes, vam caminar  fins al mirador. Allí ens esperava l’Helena Fibla per explicar-nos com sabem si una muntanya és jove o vella, i la de la Cogulla o la de la moleta en són molt de velletes.

Una vegada feta l’explicació ens vam endinsar per la muntanya fins arribar al camí dels castellans on vam fer una petita parada per descansar. Encara ens quedava molt de tros i alguns ja estàvem molt cansats.

Quan vam arribar a la Cogulla les vistes eren precioses, llavors l’Helena ens va explicar moltes coses. Allí dalt també vam descansar una bona estona. Una vegada havíem recuperat forces, vam tornar a la nostra ruta fins al Remei. Allí vam dinar i vam jugar, pareixia que no estàvem gens cansats!!!

Després del descans a l’ermita vam continuar el trajecte per la drecera fins arribar al cor de Jesús. Aquesta escultura es troba dalt d’un turonet on s’observa tota la ciutat d’Alcanar. A més, aquesta té una història darrere que l’Helena ens va explicar, la voleu conèixer? Durant la Guerra Civil espanyola molta gent es va amagar per evitar la seva mort. Un d’ells va ser ‘’el corretger’’, el qual va ser alcalde d’Alcanar i va sobreviure a la guerra. Les seves germanes, en el seu honor, li van ficar aquesta escultura que senyala amb el dit a la població canareva en senyal de protecció.

El dia ja s’anava acabant i ens ho havíem passat molt bé. La ruta va estar una mica llarga i ens vam cansar molt, tot i això, hem descobert moltes coses sobre la història del nostre poble i, a més a més, ho hem fet de forma saludable! De fet estem desitjant que arribe la propera.

BLANCA RAGA, XIQUETS I XIQUETES DE 6t

AQUÍ TENIU ALGUNES FOTOS DE LA JORNADA.