SINCRÒNIC I ASINCRÒNIC A 5t

A quint ja hem començat a treballar de manera sincrònica i asincrònica.
A l’escola dediquem una estoneta cada dia per llegir de manera individual un llibre de la biblioteca d’aula. Treballem l’autonomia, l’ordre, el silenci… busquem l’ambient adequat per llegir tranquil·lament i sense interferències. Intentem que l’estoneta de lectura siga agradable i engrescadora per a l’alumnat. Creem rutines i hàbits per adaptar-nos a la nova situació i treure’n rendiment.
Quan l’alumne/a acaba de llegir el llibre, aleshores ha de fer una feina asincrònica: ha de buscar un moment a casa seua per enregistrar un vídeo propi, s’ha de gravar resumint amb les seues paraules, el llibre que s’ha estat llegint a classe. Cada xiquet/a tria el moment de fer aquest vídeo, tria també el lloc de la casa que creu més adequat, l’hora i el dia d’enregistrament que desitja, i la manera de dir-ho. Explica allò que creu més interessant del llibre, tenint en compte que no pot descobrir el final.
Quan ja ho té enllestit ho comparteix amb el grup/classe mitjançant el classroom o el drive.
A l’aula mirem conjuntament tots aquests vídeos de cada un de l’alumnat. Els comentem i busquem sempre la part positiva i de millora. Aprenem a expressar-nos oralment de manera correcta, a utilitzar un vocabulari adequat, a sintetitzar, a aprendre de les crítiques constructives, i a autoavaluar-nos. Ens enriquim amb les aportacions i els vídeos de la resta de companys i companyes i gaudim amb la bona feina de tot l’alumnat de l’aula.
Aquestes tasques sincròniques i asincròniques ens ajuden en la formació i en l’aprenentatge de cada un dels nostres alumnes, compaginant el treball a l’escola i a casa, treballant i gaudint de les coses positives que té cada un dels nostres xiquets i xiquetes.