REPLANTEJAR EL TEMPS D’ESBARJO

La setmana passada a l’escola, durant el temps lliure d’esbarjo, van estar sonant les melodies de les cançons populars del ball de Sant Antoni. Els xiquets i xiquetes que volien, es van ajuntar per recordar i posar en pràctica aquesta jota tan estimada i practicada al nostre municipi.

Altres jugaven, miraven o s’afegien. Alguns dels comentaris que feien eren: – mai havia pogut ballar,  o bé,  – no sabia què es ballava, ni com fer-ho.

Enguany, uns membres de la Comissió de Sant Antoni, han vingut a col·laborar amb algunes mestres de la nostra escola, per ensenyar i  animar el nostre alumnat a ballar la “jota Vella” i la “jota Nova”. Sempre seguint el protocol establert.

Aquesta activitat, proposada des de la Comissió Entorn i Escola, completa altres més didàctiques-lingüístiques, que s’han fet dins les aules i que s’han compartit als diferents nivells des de P3, fins a 6è.

En esta infografia, podeu vore com ens hem organitzat.

Per altra banda, clicant aquest enllaç, podeu vore algunes imatges d’una de les activitats d’aula realitzades, i del nostre alumnat ballant.

Aprofitant aquesta, per a posar en pràctica la proposta post-confinament per la Covid, de l’activitat seleccionada que es va presentar el 17 d’octubre a la II Jornada Anual EDUCACIÓ 360 a les Terres de l’Ebre, sota el títol: Replantejar les hores d’esbarjo des de la dansa.