Racons a P4

Durant tot el primer trimestre d’este curs, l’alumnat de P4 ha dedicat els divendres a la tarda a jugar i experimentar lliurement en la proposta de racons que les mestres han preparat. Els racons és un tipus d’organització en grups reduïts i en diferents espais que permet realitzar activitats simultànies de manera autònoma. D’esta manera es pot impulsar l’aprenentatge actiu a través dels sentits i la manipulació, i l’ús de diferents llenguatges (plàstic, matemàtic, lingüístic,…). Per altra banda, esdevé un recurs molt valuós per afavorir l’autonomia dels infants i ajudar-los a fer-se responsables del seu propi treball i del material utilitzat. El treball per racons perrmet donar resposta als diferents interessos i ritmes d’aprenentatge de cada xiquet i xiqueta i facilita la interacció entre companys: compartir, discutir, respectar les idees dels altres, aprendre dels amics, acceptar el seu ajut, gestionar la frustració,…  El paper del mestre en el treball per racons és dinamitzar els aprenentatges i animar els xiquets i xiquetes a participar en les diferents propostes d’activitats, ajustant la seua intervenció a les necessitats concretes de cada alumne.

Els racons treballats han sigut 5: racó del conte, racó d’escenificació, racó de plàstica, racó de ioga i taula de llums. Per afavorir la coneixença entre tot l’alumnat de P4, a cada racó hi havia xiquets i xiquetes dels diferents grups A, B, C i D, i hem contat amb les tutores i una mestra de suport. A cada racó hi havia diferents propostes d’activitats. Al d’escenificació disposaven de disfresses, teles, instruments musicals, material de metge, de perruqueria, … Al racó de conte hi podien trobar diferents tipus de titelles i teatrets de guinyol, contes gegants fets per ells mateixos i alumnes d’altres promocions, contes de la biblioteca d’aula, material per fer ells mateixos contes, … El racó de plàstica tenia de tot! Diferents pintures, fulls, làmines amb dibuixos, paper gran horitzontal i vertical, gomets, tisores, … i fulles d’arbre, pinyes, taronges, …i tot de fruits de la tardor. El racó de ioga era fàcil de trobar, només havies de seguir l’aroma d’encens que feia al vestíbul de l’escola i arribaves a una aula amb catifes per fer massatges, un tendal ple de coixins blanets, esterilles per a fer postures de ioga, botelles de la calma de diferents colors,… A l’aula de ciències hi teníem l’espai de la taula de llums, amb lupes, cel·lofanes i peces de construcció de diferents colors per jugar amb les transparències i descobrir les barreges de colors, i un altre espai per llegir contes a les fosques amb llanternes i per jugar amb aquestes lliurement.

Tots les xiquetes i els xiquets han passat per tots els racons i han gaudit d’allò més de cada proposta!

Feu clic a les fotografia per a accedir als àlbums associats