Projecte “Dinamitzem la lectura”

Des d’aquest més de març l’alumnat de 6t de l’escola Joan Baptista Serra, juntament amb l’alumnat de 4t d’ESO de l’institut Sòl-de-riu i amb la col·laboració de la biblioteca pública Trinitari Fabregat, hem iniciat el projecte “Dinamitzem la lectura”.

El projecte es desenvolupa a través d’una proposta d’apadrinament lector i té per objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora, que asseguri el desenvolupament educatiu i social de tot l’alumnat.

Aquest programa és una oportunitat de fer xarxa amb projectes que treballen pel foment de la lectura i entitats diverses que, de ben segur que aportaran el seu granet de sorra a l’enriquiment del projecte!

El programa, a més, facilita la intervenció de diferents agents socials:

• El Servei Comunitari, com a element indispensable per a assegurar l’acompanyament lector individualitzat.
  • Les famílies, que són el principal agent educatiu per a transmetre la passió lectora.
  • L’Escola, que detecta les necessitats dels infants i recolza l’avaluació del programa.
  • L’entorn que ha de formar part de l’educació.