PROJECTE DELS DINOSAURES. 1r

Durant les últimes setmanes d’escola, l’alumnat de primer hem dut a terme el projecte sobre els dinosaures. Hem fet moltes activitats relacionades amb aquests animals que es van extingir fa molt de temps com ara:

• Veure una pel·lícula sobre dinosaures
  • Racons matemàtics: numeració, sudokus i bee-bots.
  • Racons de llengua: confegir noms de dinosaures, endevinar preguntes i un bingo.
  • Racons artístics: on vam aprendre una cançó molt divertida, vam crear la nostra màscara i moldejar un dinosaure amb plastilina. També vam dibuixar la silueta de diferents dinosaures a partir de la seva ombra.
  • Experiment sobre l’erupció d’un volcà
  • Llegir contes relacionats amb els dinosaures i veure petits vídeos explicatius.
  • Xerrada amb un expert sobre els fòssils de dinosaures.
  • Activitat google 3D.

Amb totes aquestes activitats i la nostra curiositat per saber més, hem après moltíssimes coses com:

• Els dinosaures només eren terrestres!!! No n’hi havia de voladors ni d’aquàtics.
  • El significat de la paraula dinosaure és Llangardaix terrible.
  • Es van extingir fa 65 milions d’anys a causa del xoc d’un meteorit contra la Terra.
  • Van deixar moltes empremtes que ajuden als paleontòlegs a descobrir com eren.
  • Gràcies a la seva caca fossilitzada podem saber si era carnívor o herbivor.
  • Només existia un continent anomenat Pangea.
  • Van aparèixer al període Triàsic, van seguir evolucionant i vivint al període Juràssic i es van extingir al període Cretaci.

Aquestes i moltes coses més hem après sobre aquests animals considerats els més grans que han existit mai!!!!