Les tauletes a l’educació infantil

Enguany, a parvulari, hem començat a treballar amb un material molt atractiu per a nosaltres: les tauletes! Amb les tablets podem fer moltes coses, alguns en tenim a casa i ja sabem una mica com fer-les anar, però d’altres és la primera vegada que en tenim una entre mans. Amb l’ajut de les mestres, dels companys i de les companyes, i per suposat, amb la nostra desimboltura digital, estem aprenent tot jugant.

Quines coses podem fer? Podem pintar i decorar dibuixos ben bonics, poden treballar l’atenció i trobar diferències entre dibuixos, podem descobrir quina foto correspon al nom d’un company tot llegint-ne el nom, … i tot un ventall de jocs i d’activitats amb eines educatives que les tauletes posen a la nostra disposició.

A més a més, a l’aula disposem d’un panell digital interactiu o d’una PDI que ens permet fer activitats en petit o gran grup per treballar totes les àrees d’aprenentatge: passem llista, fem sèries, repassem vocabulari treballat a classe … i moltes més propostes que anirem descobrint al llarg del curs.

També ens ha anat molt bé per a contactar amb mestres o alumnes que han estat confinats a casa, ja que hem pogut treballar amb ells com si estiguessen amb nosaltres a classe!

Com veieu, arran de la dotació de diferents recursos tecnològics a la nostra escola, que també han arribat a les aules d’educació infantil, se’ns ha obert la possibilitat d’incorporar metodologies que no només tenen a vore amb la competència digital, sinó que possibiliten el treball de totes les capacitats i aprenentatges que xiquets i xiquetes de parvulari anem desenvolupant al llarg d’esta etapa educativa.

(Per vore més sobre este treball, feu clic a l’enllaç)