LA CASA QUE NECESSITEM: repensant L’ARQUITECTURA

“Aquests dies de confinament, tothom ha compartit l’experiència de transformar casa seva per adaptar-la a les noves necessitats d’haver-hi de treballar, jugar i fins i tot fer-hi esport”:  així començava l’article publicat al diari Ara el 25 d’abril.  A 4t vam fer de la realitat viscuda, tan social com cultural, una experiència educativa i d’aprenentatge.

Des de l’apartat de coneixement del medi a les Classrooms de 4t, l’alumnat va tenir un punt de partida podent llegir l’article anteriorment esmentat juntament amb un tutorial i materials per a començar a desenvolupar el projecte de la maqueta. Tot plegat, recursos per a projectar els seus pensaments, reflexions i desitjos mitjançant esta tasca creativa, educativa i prospectiva. Ben mirat, no només calia dissenyar i fer fotos del procés de construcció de la maqueta, sinó també exposar el seu treball amb una presentació oral gravada. Així posteriorment podrien compartir, amb la resta de companys i companyes del grup classe, de l’escola i d’altres fora de l’escola, els resultats aconseguits.

Mentrestant, va arribar la informació que el Col·legi Oficial d’Arquitectes celebrava la “Setmana d’Arquitectura i la població”. A la demarcació de l’Ebre del COAC, l’Escola Joan Baptista Serra d’Alcanar ha sigut una de les participants al concurs on es demana la planificació i construcció d’una maqueta de la casa del futur.

Aquí adjuntem una presentació d’alguns dels treballs elaborats per alumnes de les tres classes de 4t. Els altres estan també compartits a les Classrooms de 4t.