Dia de la Pau

30 de gener de 2020

Un curs més, la nostra escola celebra el Dia de la No violència i la Pau. El nostre lema enguany és:

«TOTS SOM IGUALS. TOTS SOM DIFERENTS»

Perquè volem remarcar que totes les persones tenim la mateixa dignitat i que les diferències i els trets característics de cadascun de nosaltres ens han d’enriquir. Aquest és el camí que hem de seguir per a una bona convivència. Per aquest motiu tots els cursos hem vist algun vídeo, hem llegit contes i també hem realitzat alguna dinàmica.

Aquestes activitats ens han ajudat a pensar i a millorar la manera de relacionar- nos amb els companys i companyes. Hem après que és millor buscar solucions, abans que fer més grans els conflictes, que els reptes són oportunitats per millorar.

Ens hem de respectar els uns als altres quan no pensem igual, i hem de lluitar pels nostres somnis compartits; tots i totes volem que el nostre món sigui millor.

Per a concloure l’acte cantarem les cançons que hem treballat per a celebrar aquest dia.

Aquest és el manifest que van elaborar i van llegir els alumnes de 6t durant l’acte de celebració del Dia Escolar de la No Violència i la Pau, en el qual els xiquets i les xiquetes de tota l’escola ens reunim al pati dels més grans per a cantar tots junts les cançons escollides, enguany “Caminem lluny” del Doctor Prats i “Jo sóc com tu” dels Catarres. Com bé explica el manifest, és l’acte comú després de tot un treball de sensibilització a l’aula mitjançant la conversa, els llibres que llegim, els vídeos que mirem, …

I és que tots som diferents, sí, però tots som iguals!

Des de totes les àrees hem fet este treball, però hi hem dedicat especial atenció des de les de religió i valors.

feu clic a les imatges per accedir als enllaços