A les classes de P4 ens organitzem per treballar de diverses maneres. De vegades fem tasques individuals, de vegades en gran grup, i d’altres les mestres ens plantegen activitats per fer en petit grup o en parelles, tot treballant de forma cooperativa. Això comporta haver de parlar i posar-nos d’acord, a participar tots i a ajudar-nos els uns als altres.
Com us podeu imaginar, no és fàcil… És tot un aprenentatge també!
Un aprenentatge que ens ajuda a desenvolupar habilitats socials i de convivència, que ens facilita el treball autònom i que ens va fent responsabilitzar dels nostres propis aprenentatges. En estes activitats, les mestres prenen un paper dinamitzador i poden oferir una atenció més individualitzada a aquells que ho puguem necessitar d’una manera o altra.
L’activitat que hem estat fent estos dies ha sigut confegir paraules del vocabulari que anem aprenent. Calia escollir una paraula, anar a buscar les lletres que necessitàvem i confegir-la per parelles. Després les havíem d’escriure nosaltres, cada lletra en un paperet, per després apegar-les en l’ordre correcte i formar la paraula. Havíem de pensar i comptar bé quantes lletres tenia, i així poder demanar-li a la mestra els paperets que necessitàvem.
Després les mestres ens han fet reflexionar si ens havia costat ficar-nos d’acord, si algú pensava que havia treballat més o menys que el company, si havia sigut difícil l’activitat… Parlar sobre el que hem fet i com ha anat és un plus d’aprenentatge!
Us ensenyem fotos de l’activitat perquè vegeu com va anar: