Coneixent el nostre poble

La setmana passada els alumnes de 3r, acompanyats de les seues mestres i de l’Helena Fibla com a guia, vam fer un excursió molt completa pel nostre poble. Només sortir d’escola vam mesurar l’Avinguda Constitució, observant-ne les característiques: carrer ample, llarg i pla. Treballàvem en grupets i ho anotàvem a un dossier de treball que ja portàvem. Seguint el nostre camí, ens vam aturar a la Pl. Lluís Companys per situar-nos al plànol d’Alcanar, i vam parlar dels diferents equipaments municipals que allí hi havia.

Després vam seguir fins l’Av. Catalunya i també vam mesurar- la. En esta avinguda ens vam aturar als Serveis Agraris i a la parada d’autobús, on vam estudiar-ne els horaris per si volguéssem anar al cine en transport públic. També vam passar per l’auditori en construcció i pel mercat, parlant també de la bàscula municipal.
Tot seguit vam anar al “palacio” on vam aprendre una mica d’història d’esta casa senyorial. Al carrer Ramon i Cajal, com a eix comercial que és, vam entrar per grupets a diferents establiments i els vam fer una curta entrevista que ja portàvem preparada. Quan van arribar a la Plaça de l’Ajuntament vam aprofitar per fer una paradeta i esmorzar.

Continuant amb el nostre recorregut, vam anar al forn de Borretes. Allí Santi i Enric ens van fer una bona demostració de com fan el pa, des de l’amassat fins a la cocció. Va ser molt didàctic i divertit! Moltes gràcies als dos pel vostre temps i dedicació.

A la sortida ens vam fixar en les altres dues cases senyorials, la casa Sunyer i la casa del Marquès. I vam anar seguint fins arribar a la rellotgeria Esteller, on Cristóbal ens va explicar el mecanisme dels rellotges i ens en va ensenyar alguns d’antics. Moltes gràcies també!

Des d’allí vam pujar per les escaletes i vam mesurar el carrer del Forn, el primer carrer del poble! És estret, curt i empinat. L’Helena ens va explicar una mica d’història dels inicis del nostre poble i vam seguir fins arribar a la Torre del carrer Nou, que formava part de les muralles del nucli antic. Vam aprendre el per què del nom d’alguns dels carrers del nostre poble, com el carrer Nou, el carrer del Camp i el carrer del Mar. Ben a propet teníem ja la Plaça del Mirador, i allí vam parar per dinar i descansar una estona. Ja baixant de tornada cap a l’escola, vam aprendre un munt de paraules canareves pintades a les escaletes del C/ Sant Miquel. I per finalitzar la jornada, a la replaceta de la Carta de Poblament d’Alcanar, vam tindre temps per a una altra lliçó d’història.

Volem fer arribar el nostre agraïment a tots els comerços que ens van acollir, a l’Helena per les seues explicacions i paciència, i a l’Ajuntament d’Alcanar que n’ha sigut el patrocinador. A tots gràcies per un dia tan intens i tan ben aprofitat!

feu clic a la imatge per accedir a l’àlbum de fotos