Colònies de 5t a Barcelona. Projecte Gaudí

Els dies 4 i 5 d’abril, bona part de l’alumnat de 5t vam fer les colònies a Barcelona per conèixer de primera mà l’obra del genial arquitecte Antoni Gaudí i Cornet.

Vam marxar del poble a les 8:40 i vam arribar a Barcelona a les 11:45. El primer que vam visitar va ser el Parc Güell. La mestra Mireya ens va explicar moltes coses sobre el parc i vam fer una petita gimcana al pati de les columnes. Heu de saber que no hi ha 100 columnes, n’hi ha menys. El sostre està súper decorat (també amb plats trencats, tassetes de cafè, ampolles de vidre…). A dalt hi ha la terrassa, amb molts miradors ondulats i decorats amb el famós trencadís de Gaudí. Vam vore la famosa sargantana, que en realitat és una font. Després vam dinar i també vam donar de dinar als coloms…

Tot seguit vam visitar la Sagrada Família. En una paraula: impressionant. Què gran, què xula, què alta i quin munt de llum i colors! Ens va cautivar. Els nostres guies, a més, ens van explicar moltes coses i hem de dir que ens ho van fer passar molt bé. I una curiositat: ens van donar un aparell amb uns auriculars des d’on sentíem perfectament els monitoris i ells no havien de parlar fort! Ja ho diuen que a Barcelona són molt moderns…

Després vam berenar i ja va començar la festa! Vam anar a l’alberg i allí… Allí va ser el màxim perquè vam poder jugar a les habitacions, vam fer un poc el que no ens deixen fer a casa… No vam dormir gaire i les mestres tampoc (jejeje).

L’endemà vam matinar i vam anar a la Casa Batlló. Pel camí també vam poder veure per fora la Casa Milà o la Pedrera. La Casa Batlló és una preciositat, és la Capella Sixtina del Modernisme. És perfecta. A més, al final de la visita entres a una sala on projecten un audiovisual immersiu espectacular! Et mareges i tot!

Quan vam sortir de la Casa Batlló vam esmorzar una peça de fruita i vam anar a buscar el bus que ens va portar a Riudoms. En este petit poble hi ha la casa pairal d’Antoni Gaudí (la cas on va néixer i créixer durant la seva infància). El seu pare i iaio eren calderers i Antoni, com estava un poc malalt, es fixava molt en com treballaven el ferro i també en la natura. Aquesta va ser la inspiració per a la seua arquitectura.

I finalment, a les 16:50 del divendres vam arribar a Alcanar. Morts de son, cansats però alhora molt contents de viure una experiència vital tan xula com han estat estes fantàstiques colònies.