SORTIDA LA GRANADELLA

Divendres 25 d’octubre les nenes i els nens de 4t  vam anar a la Granadella. La primera activitat va ser anar a collir olives, tots teníem un rampill per fer caure les olives a les borrasses, d’aquí les vam anar posant amb sacs que vam portar al molí, allí les vam pesar i portàvem 69kg amb 200gr. Seguidament  vam anar a fer el taller  d’all i oli i ens el vam menjar amb pa. Vam dinar i jugar a l’escola de la Granadella on ens van rebre molt amablement. I ben esgotats però molt contents vam tornar cap a Cervera amb un obsequi d’una botella d’oli cadacú.

Sortida a la Censada.

El dilluns 28 d’octubre tots els nens i nenes d‘Educació Infantil vam anar a La Censada. Vam trobar La Castanyera Maria i el Senyor Castanya i ens van proposar una sèrie de jocs. També vam fer una passejada pel boscs i els vam ajudar a trobar les castanyes que el follet havia amagat.

Va ser un dia fantàstic!!!!!!!

SORTIDA AL CASTELL DE SAIDIA

El passat dimarts 5 de novembre els nens i nenes de Cicle Inicial vam fer una sortida al Castell de Saidia, on vam poder visitar els animals de granja, pujar al poni i fer un taller de paper reciclat. Va ser un dia fantàstic on vam aprendre moltíssimes coses i vam poder gaudir de la natura.

Jornada Eportiva 2n

Dins el Pla Català de l’Esport s’ha organitzat la 3a Jornada Esportiva amb els alumnes de 2n de les tres escoles de Cervera i Sant Guim de Freixenet. El resultat ha tornat a ser molt satisfactori tant la participació com la realització de la mateixa.

PREPAREM ELS JOCS DE LA CASTANYADA

Els alumnes de 6è curs estem molt il·lusionats en la preparació dels jocs de la castanyada. Cada any som els encarregats de preparar els jocs als patis de l’escola per a tots els nens i nenes. Fem tot tipus de jocs, per a petits i per a més grans, com ara : túnel del terror, cursa d’obstacles, el tacte misteriós, futbol, el recorregut, mini-obstacles, cursa de sacs….. Els nens han d’entregar un tiquet per participar i jugar. A canvi se’ls dóna xuxes. Tots ens ho passem molt bé.

EL CONTE DE LA MIREIA VILA

El dia 24 d’octubre va venir a l’escola l’escriptora Mireia Vila i ens va explicar el conte de
“La Jordina i el seu cavall blanc”.
Ens va explicar que el volia fer per regalar-lo a la seva neboda.
També ens va dir que va estar més o menys un any per escriure’l i que no li va costar
gaire perquè li feia molt il·lusió i en tenia moltes ganes.
La Mireia també és mestra d’educació física i li agrada molt jugar a futbol i fer teatre.
Abans d’acabar, ens va informar que ja té una nova idea per fer el següent llibre.
ENS VA ENCANTAR!!!
(Aquesta notícia l’han redactat els alumnes O. C. i B. P. de 4t)

FI D’UNA ETAPA

Hem començat el curs amb la jubilació de la mestra d’anglès, la Mª Àngels.

Durant els més de 30 anys que ha estat a l’escola, molts de vosaltres, pares, mares, exalumnes, nens i nenes, segurament que l’heu tinguda com a mestra d’anglès.

I aquells que no hi heu coincidit a les classes d’anglès, segur que haureu pogut gaudir amb ella de la seva passió pel teatre, ja que gràcies a la seva persistència, motivació i dedicació , els nens i nenes que han passat per l’escola han representat any rere any una gran varietat d’obres teatrals, amb tanta intensitat, que l’activitat de teatre ha quedat consolidada i ja forma part de Projecte Educatiu del centre.

Una menció especial es mereixen “Els pastorets”, representats ininterrompudament durant 32 anys pels alumnes de 8è en un principi, i més tard per l’alumnat de sisè.

També els qui durant anys hem compartit la docència a l’escola Jaume Balmes, recordem la seva tasca com a Cap d’estudis, en dues etapes diferents i formant part de l’equip directiu de l’escola.

Per tot això, li donem les gràcies i li desitgem molta sort en aquesta nova etapa de la seva vida.

Moltes felicitats!!!

L’arca de Noè

Amb els alumnes de segon hem treballat la història de l’Arca de Noè.

L‘ Arca de Noè és un relat de la Bíblia , en què es narra com, per ordre de Déu ( Yahvé o Yehovà ), el patriarca Noè construeix una embarcació per a la salvació dels que creguessin en la promesa del diluvi, però el relat assegura que només va ser Noè i la seva família qui van ser rescatats per ella, més les espècies d’animals. Preservats del diluvi universal, després repoblarían la Terra amb la seva descendència. Es troba tant en els textos sagrats del judeocristianisme (la Torà i l’Àntic Testament ) com en l’Alcorà dels musulmans.

Per finalitzar el tema,em realitzar una manualitat per portar a casa.

Protegim la natura!

Amb els alumnes de tercer hem treballat el tema de la creació.

Després de parlar de la importància de cuidar el nostre planeta, de la reutilització i altres temes que han anat sorgint ,hem acabat el tema amb la realització  d’una fulla en fang.

Anem a Sant Antoni ?

Amb els alumnes de segon hem fet una sortida per visitar l’església de sant Antoni.

Hem anat fent el recorregut per diferents carrers i hem observat els diferents edificis que ens hem trobat. Les seves característiques, les seves funcions…

Seguici Infantil de la Festa Major Petita

El dilluns  de setembre va tenir lloc a Cervera la Festa Major Petita. Al llarg de la tarda un seguici de balls, danses i elements de cultura popular van recórrer els carrers de la ciutat. Nosaltres també hi vam participar. Una alumna de 2n va tenir l’honor de fer de timbalera anunciant que el seguici estava a punt de passar, els alumnes de 6è van fer el ball de bastons  i el gegantó Jaumet, amb la col·laboració de l’AMPA, va ballar sense parar!

Moltes gràcies a tots aquells que ho vau fer possible!

DE FESTA MAJOR!!!

Els nens i nenes de 2n hem anat a visitar la casa dels carranquers i el bestiari. La Maria ens ha explicat moltes coses d’aquests personatges i fins i tot ens hem pogut posar dins la Cuca Matraca.

Ens ho hem passat Súper bé!!!