VIATGEM A ESCÒCIA DE LA MÀ DEL JOE

El passat divendres, 17 de maig, els alumnes de 4t A, vam tenir la visita d’en Joe, el pare del nostre company Josep, per fer-nos viatjar fins a Escòcia.

El primer que hem fet ha estat situar al mapa la nostra ciutat Reus, on som nosaltres i on és Escòcia.

Quants kilòmetres penseu que hi ha entre Reus i Escòcia?

Hem après que Escòcia forma part del Regne Unit i, juntament amb Anglaterra i Gal·les, forma part de l’illa de la Gran Bretanya.

La seva capital és Edimburg i la ciutat més gran és Glasgow.

La seva bandera és blava amb una creu blanca , coneguda con “La creu de Sant Andreu”.

En aquest país es parla anglès, hi ha moltes illes, molts castells, el seu paisatge és verd i fa molt de fred.

L’instrument tradicional és el bagpipes (sac de gemecs).

La peça de roba tradicional escocesa és el kilt “ faldilla escocesa” i una curiositat que ens va explicar el Joe és que hi ha moltes famílies que tenen un disseny de tartà que només el poden utilitzar ells particularment. És com una patent pròpia.

L’esport més popular és el futbol i els equips més coneguts són el Cèltic i el Rangers.

Sabíeu que Escòcia és l’únic país que té un refresc propi? És l’”Irn-Bru” que comparteix popularitat amb la Coca-cola.

En Joe també ens ha explicat la llegenda de la Nessie,  que és un monstre semblant a un dinosaure, i viu al Llac Ness.

Una de les millors curiositats d’Escòcia és que el seu animal nacional és l’unicorn. Ah! I les seves vaques són peludes!

És un país on hi ha hagut molts inventors. Destaquen invents com: el telèfon, la bicicleta de pedals, la televisió…

Ens ha agradat molt la visita, estàvem molt motivats i amb moltes ganes d’aprendre coses noves.

En Joe, ha resolt tots els nostres dubtes i preguntes amablement. En resum, ha estat una visita molt enriquidora!

Moltes gràcies, Joe!

Totes les fotos aquí: ÀLBUM EL JOE ENS ACOSTA ESCÒCIA 2022