LA TAULA DE LLUM A EDUCACIÓ INFANTIL

A Educació Infantil hem estrenat una nova eina d’aprenentatge i descoberta: La TAULA DE LLUM. Els infants gaudeixen d’aquesta experiència que els permet desenvolupar mútiples habilitats.

QUÈ ÉS LA TAULA DE LLUM?

La taula de llum és un recurs educatiu originari d’Emilia Reggio que ofereix moltes possibilitats d’aprenentatge. La pedagoga Emilia Reggio considera que el nen és el protagonista del seu aprenentatge. Els mestres observen i escolten a l’alumne oferint els espais més òptims per a l’autoaprenentatge. A més consideren les famílies dels nens com unes grans aliades per a l’educació.

Aquesta metodologia considera la llum com un material que desenvolupa diverses habilitats del nen.

La taula de llum és una superfície lluminosa que permet als nens poder experimentar de forma sensorial. La superfície s’il·lumina i transforma els materials donant-los noves propietats. El nen construeix el seu propi aprenentatge ja que quan experimenta amb una taula de llum té un alt nivell de concentració i el motiva a manipular amb diversos materials.

Als més petits els encanta aprendre amb aquest material.  Descobreixen ombres i experimenten com canvia la llum quan interactua amb diversos elements.

BENEFICIS D’UTILITZAR LA TAULA DE LLUM

-A través d’una activitat sensorial els nens aprenen lectoescriptura, matemàtiques, ciència, música, etc.

-Fomenta la imaginació i curiositat del nen.

-En ser una activitat exclusivament sensorial afavoreix la concentració en els nens. Els colors i les llums fan que els nens estiguin altament concentrats.

– La taula de llum crea un ambient relaxat i tranquil.

-La taula de llum és un recurs ideal per a l’experimentació cromàtica, els jocs òptics, els colors, contrastos…

-Estimula els sentits dels bebès.

-És un recurs molt interessant per treballar l’estimulació sensorial.

-Ideal per recolzar als petits amb discapacitats.

QUINS MATERIALS S’UTILITZEN EN UNA TAULA DE LLUM?

Es poden utilitzar amb un munt de materials. Els que s’utilitzen més són els materials translúcids o semitransparents. Els materials opacs també serviran per aprendre altres propietats de la llum.

És perfecte tenir diversos materials  per experimentar en una taula de llum.