INICIEM ELS TALLERS DE LLENGUA A PRIMÀRIA

Aquest curs, l’escola introdueix una novetat en la seva línia metodològica. Es tracta dels tallers de llengua a Primària, els quals s’organitzen a partir de 4 eixos de treball (expressió oral – gramàtica – lèxic i ortografia – comprensió lectora). Les propostes s’organitzen quinzenalment i s’alternen en llengua catalana i castellana. La quantitat de propostes de cada eix pot ser variable en funció de la tipologia i la durada de les propostes.

Cada alumne/a, al llarg de la quinzena, ha d’haver fet totes les propostes de tots els eixos. El docent, si ho considera, pot modificar propostes en meitat de la quinzena, o establir que algun alumne repeteixi alguna de les propostes a fi de consolidar algun aspecte.

Per què fem tallers de llengua?

La idea dels tallers de llengua parteix de propostes motivadores, obertes i flexibles i que fomentin al màxim el treball autònom de l’alumnat, deixant les classes magistrals i les explicacions grupals en un segon pla.

Com ens organitzem?

Cada canvi de quinzena hi ha d’haver una obertura consistent en l’explicació de les diferents propostes i activitats, allò que s’espera de l’alumnat i com serà l’avaluació. Al final de la quinzena hi ha d’haver un tancament de les propostes que reculli l’opinió dels infants, així com una autoavaluació en algun format per poder veure el seu progrés i tenir en compte el seu punt de vista.

#ADNprim