A 1r PRACTIQUEM I PROMOVEM EL CONSUM RESPONSABLE

Els nens i nenes de 1r hem estat treballant l’ODS 12 (ODS=Objectiu de Desenvolupament Sostenible i el número 12 =Producció i Consum responsables) a partir de la infografia:

Prèviament, vam decidir que volíem comprar fruites per poder fer un esmorzar saludable a classe i, a partir d’una petita estadística, vam triar les fruites de temporada que més ens agradaven.

1r pas:

Ens vam posar en petits grupets per treballar de manera cooperativa i ens vam repartir els diferents càrrecs/responsabilitats que portaria cadascú/na en l’anada a comprar la fruita:

2n pas:

Al matí del dia següent, tota la classe vam anar a comprar la fruita escollida a una petita botiga que hi ha molt a prop de la nostra escola. Afavorint i veient els beneficis del consum de productes de proximitat. A més a més de treballar l’acció d’intentar reduir l’ús de bosses de plàstic per portar la compra (vam utilitzar cistells, sacs de roba o cotó i/o reutilitzar bosses de plàstic que ja teníem):

3r pas:

En tornar a la nostra classe vam preparar la fruita comprada per poder fer un esmorzar ben saludable!:

4t pas:

Un cop acabat de menjar la fruita i de recollir bé l’aula, vam anar tots junts a llençar la matèria orgànica que va sortir de l’esmorzar al contenidor de color marró que hi ha ben a prop de l’entrada del General Prim:

5è pas:

En una altra sessió de Medi, vam anar al pati a fer un joc que va servir d’autoavaluació d’allò que hem estat treballant sobre la matèria orgànica. Ens ho vam passar molt bé!:

Amb totes aquestes activitats i petites accions portades a terme mitjançant l’ODS 12 que hem treballat, hem pensat i reflexionat sobre com podem ajudar al Medi Ambient fent petits canvis en el nostre dia a dia!

Si voleu veure totes les fotos, cliqueu el següent enllaç: ÀLBUM ACTIVITAT ODS12 1r 2023