5è: PER QUÈ FEM MATEMÀTIQUES?

Benvolgudes famílies,

Us expliquem com treballem les matemàtiques a 5è i quins són els passos a seguir per poder treballar des de casa.

Els alumnes han de veure que les matemàtiques són quelcom més que un seguit de temes aïllats i que les poden usar en multitud d’ocasions en els contextos més diversos, i arribar a considerar-les útils i rellevants per a la seva vida més enllà de l’escola.

Han de ser capaços de descriure el món real usant les matemàtiques permet comprendre’l millor i preveure resultats i conseqüències.

En aquest treball que els hem plantejat per fer per internet fomentem les competències d’aprendre a aprendre, d’autonomia personal i la digital.

Hem estat treballant el tema 2 de matemàtiques de la metodologia JumpMath i els alumnes necessiten unes consignes per poder seguir treballant des de casa. Per aquest motiu els vam enviar aquest correu:

Benvolguts alumnes,

Us enviem una adreça on trobareu explicacions de com fer la multiplicació per dues xifres, i fitxes que ens haureu d’enviar al meu correu: missi@generalprim.cat

Passos a seguir:

1.- Trobar la pàgina

2.- Buscar de la llista la Unitat 3: Multiplicació

3.- Veure el primer vídeo

4.- Fer les fitxes 1,2,3,4 i enviar-les a: missi@generalprim.cat

5.-Mirar el segon vídeo

6.- Fer les fitxes 1 2 3 4 i enviar-me-les

Espero rebre molts treballs vostres

Data límit diumenge 24 d’octubre a les 10 hores del vespre.

Han enviat les activitats un 65,38  per cent  dels alumnes de la classe.

Han utilitzat tablets, mòbils i ordinadors per a fer les tasques, amb qualsevol dispositiu podien fer la feina que els havíem proposat.

La mestra els ha contestat a tots donant-los ànims a continuar enviant fitxes i comentant els errors que hi havien.

Continguts treballats:

• Representació́ geomètrica del producte a partir de la superficie del rectangle.
  • Exploració́ i comprensió́ de propietats de les operacions i elaboració́ de conjectures.

Competències bàsiques:

• Fer conjectures matemàtiques adients en situacions quotidianes i comprovar-les.

Dimensions matemàtiques:

• Raonament i prova

Criteris d’avaluació:

• Utilitzar el significat de les operacions amb els nombres naturals de forma apropiada a cada context.
  • Desenvolupar agilitat en el càlcul exacte: realitzar les operacions bàsiques mentalment i amb algorismes estàndard per calcular i cercar propietats dels nombres i operacions.

#TotsFemEscola #TransformacióEducativa #EinesPelCanvi