5è: PARTICIPEM AL VIII CONGRÉS APRENEM JUNTS

El passat 15 de maig, la nostra escola, juntament amb les escoles Dr. Alberich i Casas i Prat de la Riba, va participar al VIII Congrés de l’Aprenem Junts, que aquest any s’ha celebrat a l’institut Baix Camp.

La iniciativa pretén que alumnes de diferents centres educatius de Reus presentin i comparteixin els seus projectes interdisciplinaris amb altres centres que s’han inscrit al programa Aprenem Junts del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Reus.

En concret els objectius del programa Aprenem Junts són:

• Potenciar el treball i l’aprenentatge en xarxa.
  • Compartir els treballs per projectes realitzats i els coneixements adquirits pels alumnes d’edats similars però de diferents centres.
  • Fomentar la implantació de metodologies actives als centres educatius    .
  • Fomentar la pràctica de la comunicació oral en català i la presentació en públic per part dels estudiants.

Com hem treballat des de l’escola?

S’ha aplicat la metodologia Aprenentatge Basat en Projectes (ABP), que és una estratègia didàctica que es caracteritza principalment perquè el punt de partida és un problema «real» i en la recerca de solucions es van adquirint nous coneixements de diferents àmbits. Els alumnes són els protagonistes i gestionen el seu propi procés d’aprenentatge i avaluació amb l’acompanyament dels i les mestres i professors, i es fonamenta en la interacció social i el treball cooperatiu entre iguals per a la construcció del coneixement individual i les competències personals. L’eix de treball dels nostres alumnes de 5è han estat els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

Aquí teniu les fotos: ÀLBUM CONGRÉS APRENEM JUNTS 5è 2023