LES SITUACIONS D’APRENENTATGE A ED.INFANTIL.

Amb l’aprovació del nou currículum LOMLOE es proposaven alguns canvis com el concepte de les situacions d’aprenentatge.

Segons la LOMLOE, les situacions d’aprenentatge són “escenaris que l’alumnat es troba a la vida real i que els centres educatius poden utilitzar per desenvolupar aprenentatges”.

L’objectiu de l’aprenentatge, que es realitza des del descobriment de situacions que parteixen de la curiositat de l’infant, és aconseguir que l’alumnat desenvolupi les competències de les àrees o matèries amb un enfocament globalitzat i transversal. La investigació sobre “el per què”  és  sovint  el punt de partida per fer indagacions, experiments i descobriments molt enriquidors.

Les situacions d’aprenentatge són  un exercici molt útil en la pràctica professional del formador perquè permet desenvolupar bones pràctiques en pedagogia i ens  permet centrar-nos  en les diferents etapes de l’aprenentatge, qüestionar els mètodes pedagògics i sobretot, centrar-nos en l’aprenent personalitzant l’aprenentatge i recontextualitzar-lo millor.

Centrar-se en l’aprenent també consisteix a dedicar temps a escoltar la seva experiència, els seus sentiments per estar atent i anar introduint interrogants, curiositats que l’estimulin.
Amb les situacions d’aprenentatge confirmem que :

– L’infant aprèn millor, ja que sent la necessitat de saber.

– L’infant aprèn millor perquè determina què aprendre.

– L’infant aprèn millor perquè fa servir el que estudia.

Les situacions d’aprenentatge ens fan revisar la pràctica educativa:

-comprovant la intenció aprendre.

-generant motivacions i desig d’aprendre.

-definint objectius d’aprendre, una estructura, un marc, una direcció.

-promovent un clima emocional d’escolta, cooperació i solidaritat.