El model de menjador

Un menjador cedit a l’AFA

L’AFA rep la cessió del servei de menjador per un termini d’un any per part del Consell Escolar de l’Escola.  Per a portar a terme aquesta tasca, l’AFA contracta empreses externes que s’encarreguen de la preparació del menjar, recollida i neteja del menjador i del servei de monitoratge, qui fa les funcions assistencials, educatives i de vigilància.

Actualment el servei de cuina està ofertat per l’empresa Ecoarrels i el servei de monitoratge de l’espai migdia per Xaranga.

Un model agroecològic i cuinat a l’escola

L’Escola Diputació té implantat des de l’any 2018 un model d’alimentació agroecològic, en el que el 90% del menú està elaborat amb producte ecològic certificat.  El 100% dels productes són frescos i un 75% dels aliments són de proximitat.

Diàriament, el menú està preparat amb una matèria primera conreada i recol·lectada en el punt òptim de maduració sense pesticides, ni productes químics de síntesi.

L’escola disposa de cuina pròpia des d’on es preparen àpats gustosos i atractius, amb menús equilibrats nutricionalment, on una part de les receptes són tradicionals i que progressivament incorporen aliments locals.

El menjador de l’Escola Diputació és un dels pocs a tota Catalunya, certificat amb Slow Food, un exigent reconeixement que garanteix un servei alimentari amb producte local i fresc. Amb carns ecològiques provinents d’animals criats en llibertat, fruites i verdures de temporada, llegums de varietats autòctones i peix de proximitat. El certificat el concedeix una reconeguda associació internacional, fundada a Itàlia l’any 1986.

Organització de l’Espai Migdia

L’espai migdia es desenvolupa entre les 12.15 hores i les 15.00 horesdintre de l’horari escolar, però fora de l’horari lectiu, és el que es coneix com temps interlectiu. Es tracta d’uns moments de lleure per als infants, que comprèn una funció lúdica i recreativa i una funció de servei alimentari.

L’alumnat de P3 té un espai propi a l’àrea pròxima de la ludoteca per garantir un àpat pausat i tranquil. Fan migdiada en acabar l’àpat.

La resta de grups dinen en el menjador situat al primer pis i s’organitzen en tres torns. Amb aquesta distribució s’ha aconseguit reduir al màxim possible el nombre de comensals per torn.

• 1r torn: p4/p5/6è de les 12,15 a les 13,05
  • 2n torn: 3r/4rt/5è 13,05 a les 13,55
  • 3r torn: 1r i 2n: 13,55 a les 14, 50

Temps educatiu i d’aprenentatge

El temps de migdia és un temps educatiu i d’aprenentatge vinculat directament amb el projecte educatiu del centre. És un espai de relacions que promouen a més l’aprenentatge tant d’hàbits alimentaris i higiènics, com de valors i de construcció de vincles socials que possibiliten el desenvolupament integral dels infants.

Amb l’organització actual de l’espai migdia, es persegueix fomentar :

• Hàbits d’autonomia relacionats amb l’alimentació i la higiene
  • Aprenentatge de valors
  • Hàbits d’alimentació saludable i productes ecològics
  • Autonomia en la presa de decisions i autogestió
  • Hàbits de relació social, convivència, integració i gestió de conflictes
  • Educació ambiental relativa al reciclatge, el no malbaratament i la procedència dels aliments