Preguntes Freqüents de Menjador

Quin model té el menjador?

L’Escola Diputació té implantat des de l’any 2018 un model d’alimentació agroecològic, en el que el 90% del menú està elaborat amb producte ecològic certificat.  El 100% dels productes són frescos i un 75% dels aliments són de proximitat.

A quina hora  i on dinen?

• L’alumnat de P3 dina a partir de les 12.30, a un espai propi a l’àrea pròxima de la ludoteca, així es garanteix un àpat pausat i tranquil. Fan migdiada en acabar l’àpat a una sala de dormir al costat de les classes.
  • La resta de grups dinen al menjador que està ubicat al primer pis. Els torns són els següents:

1r torn: P4/P5/6è de les 12,15 a les 13,05

2n torn: 3r/4rt/5è 13,05 a les 13,55

3r torn: 1r i 2n: 13,55 a les 14, 50

Què es fa a l’espai migida?

Et recomanem que segueixis l’instagram de l’empresa de monitoratge de l’escola, Xaranga, el compte instagram d’Ecoarrels, l’empresa de cuina i el bloc de l’AFA i revisis el pla de menjador que trobareu a la web de l’escola.

Per què no s’ofereixen extraescolars a l’espai migdia?

Tant l’AFA, com l’Escola, com l’empresa de monitoratge considerem que en el temps interlectiu de migdia s’ha d’afavorir el descans i el joc lliure. Entenem que durant aquest espai de temps, l’alumnat necessita temps d’esbarjo que no estigui dirigit per un adult, com ja ocorre durant la jornada lectiva. Tot i això, els monitors ofereixen als infants activitats lúdiques per a que els infants que vulguin, participin voluntàriament, en els que es prioritza el joc no competitiu, activitats cooperatives i que generin cohesió de grup.

El joc de pilota està restringit a dos dies per setmana i hi ha carretons de lectura pels diferents patis que disposen de revistes i recursos de jocs per a qui vulgui optar per a una activitat tranquil·la.

Quins dies surten al parc durant l’espai migdia?

• 2n: dimarts
  • 3r: dilluns i dimecres
  • 4rt: dimarts i divendres
  • 5è: dijous i dimarts
  • 6è: dimecres i divendres

Quines empreses tenen assignat el servei de monitoratge i cuina?

Xaranga té assignat el servei de monitoratge i espai migdia i Ecoarrels de la cuina i neteja.

Hi ha cuina pròpia?

Si, els menús s’elaboren íntegrament a la cuina de l’escola, amb un procés de cocció pausat i casolà. David Paéz és el cuiner i responsable d’elaborar tots els àpats.

Quin preu té el menú diari?

El preu del menú habitual és de 6,05€  euros (3,55€ pel menú i 2,50€ pel servei de monitoratge). El preu esporàdic és de 6,30€.

Què passa si la meva filla/fill no pot anar a dinar a l’escola un dia?

Haureu d’informar a l’escola per telèfon (934546868) o per correu electrònic (a8001923@xtec.cat) els dies que l’infant s’absentarà.

A qui he d’avisar si el meu fill o filla necessita menú de dieta?

En dies ocasionals en el que l’infant té mal de panxa o indisposició s’ha d’anotar a l’agenda escolar la petició de dieta o avisar per telèfon a Carles, coordinador de Xaranga (934546868).

On puc consultar el menú del dia?

l’apartat de menjador de la a web de l’escola . Cada mes es publica, igualment, al bloc de l’AFA.

Tinc un problema amb l’espai migdia, a qui m’adreço?

Pots contactar amb Carles, coordinador de Xaranga, l’empresa que gestiona el monitoratge xarangascp@gmail.com, amb còpia a la comissió menjador@afadiputacio.cat. Recorda que també pots demanar una reunió presencial o virtual (en funció de la situació sanitària) amb la monitora o monitor del teu fill o filla.

A partir de quin dia d’absència es descompta en el rebut de menjador?

Per malaltia comuna, el descompte s’aplica a partir del tercer dia consecutiu d’absència.

A qui he d’adreçar-me si he tingut un problema amb el rebut de menjador?

Has de contactar amb Rut, secretària de l’escola (934546868), que és qui se n’ocupa de gestionar els rebuts de menjador.

Si confinen la classe del meu fill/a pagaré el rebut de menjador íntegrament?

No, se’t descomptarà en el rebut del mes següent, els dies que no ha dinat al menjador per confinament. L’AFA assumeix el cost del monitoratge.

Puc sol·licitar el menú per endur si confinen la classe de la meva filla/fill?

Sí, has d’avisar l’escola (a8001923@xtec.cat) que sol·licites el menú per endur, abans de les 10 del matí. Se us cobrarà només el preu del dinar: 3,55€,  en el següent rebut de menjador. L’escola us enviarà un missatge via TPV amb tota la informació al respecte, el mateix dia que us confinen.

Cóm puc participar en les portes obertes de menjador?

Periòdicament l’AFA a través de la comissió de menjador convoca sortejos per a poder participar-hi. Estiguis atent a les xarxes socials de l’AFA i als missatges que envia la teva delegada.

Com pago el menú si m’ha tocat el sorteig de les portes obertes de menjador?

El cost del dinar (3,55€) s’inclourà en el rebut de menjador d’aquell mes dels vostres fills/es. Un cop fet el sorteig, l’import es cobrarà encara que no s’hi hagi pogut assistir.

Què faig si he guanyat el sorteig de les portes obertes de menjador però no puc anar?

Pots passar la teva plaça a un altra mare/pare, el pagament del dinar només es tramitarà a la guanyador/a del sorteig.