La competència comunicativa:
Educació infantil:
- Taller de llengua oral i de consciència fonològica.
- L’hora del conte.
- Racons de llengua.
Educació primària:
- Lectura diària.
- Tallers de llengua.
- Padrinatge lector.
Projecte de Biblioteca: dinamització de la lectura a la biblioteca de l’escola amb el suport d’una bibliotecària.
L’aprenentatge de l’anglès:
- Introducció de la llengua anglesa oral a P5 en grup partit.
- Speaking: una sessió setmanal en grup reduït a tota la primària.
- Dues sessions de llengua anglesa.
- Science: una sessió setmanal a l’aprenentatge d’una part del currículum de medi en llengua anglesa a cicle mitjà i superior.
- Science fair: exposició d’experiments en anglès de l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària, amb la participació de les seves famílies.
- Projecte e-Twinning, afavoreix l’aprenentatge en col·laboració: els alumnes aprenen uns dels altres, interactuen, es comuniquen i, d’aquesta manera, se senten responsables del seu propi aprenentatge
L’aprenentatge cooperatiu com una de les metodologies d’aprenentatge dels infants:
Aquesta metodologia afavoreix l’aprenentatge de tot l’alumnat perquè facilita la interacció entre iguals, millora la comunicació, dóna un paper actiu a cada alumne i crea motivació per aprendre. Prepara l’alumnat per ser capaç de treballar amb persones diferents, ser competent, prendre decisions conjuntes, assumir la pròpia responsabilitat, millorar les habilitats socials, l’autoestima i l’escolta activa, així com potenciar els valors del respecte, la inclusió, la diferència…
- La cohesió de grup (dinàmiques de grup).
- El treball en equip com a recurs (estructures cooperatives).
- El treball en equip com a contingut (pla de l’equip) – en procés.
Eines per situar-se en l’entorn on viu: comprendre, pensar i aplicar.
- Programació d’activitats encaminades a interpretar les experiències, tan directes com indirectes, significatives i properes en el temps i en l’espai.
- Taller de descoberta en grup partit a educació infantil.
- Plantejament de reptes i activitats de recerca:
- Projecte d’horts, el projecte Escoles + Sostenibles.
- El Congrés de Ciències del Districte.
- El treball per projectes.
- Els ambients a educació infantil .
- Celebració de les festes tradicionals catalanes.
- Programació d’activitats complementàries per relacionar els coneixements propis amb allò que l’envolta. Aquestes activitats són: visites a equipaments del barri, sortides a museus, a teatres, a la natura i colònies.
La competència digital:
- Ús de la pissarra digital per aprendre de manera interactiva.
- Utilització de processadors de textos.
- Utilització de tauletes.
- Publicació de treballs al web de l’escola.
- Iniciació al món de la robòtica i de la programació mitjançant els robots bee-bot, pro-bot i el programa scratch.
- Utilització de l’aula d’informàtica i d’ordinadors portàtils.
Les competències personals:
- Acompanyament en el procés de creixement i de maduresa personal:
- El Pla de convivència; les emocions, la resolució de conflictes, etc.
- Foment de la responsabilitat i de l’autonomia de l’alumnat: càrrecs d’aula, rols de l’alumnat i treball per equips cooperatius, participació dels alumnes més grans en l’organització d’activitats d’escola…
- El moment de jugar.
- Natació a cicle inicial.
- Foment dels hàbits d’higiene personals.
- Fem escola: festes culturals, treball conjunt d’escola, concert, sortides i colònies…
La competència matemàtica:
- Activitats manipulatives i lligades a la vida quotidiana.
- Racons de matemàtiques a educació infantil.
- Taller de matemàtiques en grups reduïts a tota la primària.
- Estratègies de càlcul mental (Quinzet) a educació infantil i primària.
Competència artística:
- Tallers d’educació plàstica.
- Participació i gaudi de les activitats artístiques de l’escola: treball plàstic conjunt d’escola, actuacions al voltant de les festes tradicionals, cantades…
- Assistència a teatres i concerts.