Biblioteca

La biblioteca de l’escola és un espai agradable, confortable i acollidor que té com a objectiu principal proporcionar als infants noves experiències i aventures lectores.

Els alumnes i les alumnes de cicle superior i de cicle mitjà tenen la possibilitat d’apropar-se a la lectura, a banda de les dinàmiques que es realitzen durant el dia a dia a l’escola, baixant a la biblioteca tots els dimarts i els dijous de 10 a 11h a través del préstec de llibres. D’aquesta manera, es brinda a l’alumnat l’oportunitat de compartir vivències lectores entre els diferents companys i companyes del centre. A més a més, des de la comissió de biblioteca al llarg del curs es van plantejant reptes lectors com ara el de convertir-se en booktubers o el fet de formar part del fenomen Bookface, entre d’altres.

Pel que fa als infants de cicle inicial i d’educació infantil, cada divendres gaudeixen de la proposta del contacontes, a partir de la qual es fomenta el respecte, l’escolta activa i el gust per la lectura. També, permet construir l’imaginari col·lectiu i desenvolupar el pensament crític tot reflexionant en gran grup un cop finalitzada la lectura del conte. La literatura infantil posseeix un ampli ventall i alguns dels contes seleccionats per aquest curs han estat els següents: Contes per salvar el planeta d’Anna Casals i Paolo Ferri, El monstre de colors va a l’escola, Talpet terratrèmol i T’estimo (quasi sempre) tots tres d’Anna Llenas, Frederick de Leo Lionni, El lleó de la biblioteca de Michelle Knudsen i Daniela la Pirata  i la bruixa Sofronissa de Susanna Isern.

Així doncs, la biblioteca de la nostra escola és una estància viva, ja que pretén atendre les diverses inquietuds i necessitats lectores i d’investigació dels nostres infants.