Els Productes de Proximitat

Com ja sabeu, en el menjador d’aquest any tenim moltes novetats i totes molt interessants! Actualment tenim una gran aposta per fomentar els valors d’una dieta saludable, els beneficis de la dieta mediterrània, els productes ecològics i el mercat de proximitat i la sostenibilitat , és a dir, tenim molta feina per fer i moltes ganes de compartir amb tots vosaltres les activitats que anem fent en tots els cursos.

Amb aquesta entrada al blog us presentem una de les maneres que treballarem els productes de proximitat amb els nens i nenes que fan servir el Servei de Menjador. Hem de partir del fet que amb els productes de Proximitat es pretén ajudar a maximitzar els esforços de foment i promoció dels productes de temporada (properament farem una entrada sobre els calendaris de productes de temporada que estem preparant), millorar la sensibilitat envers l’entorn, reduir la contaminació, etc. Hem de tenir present que a través del consum de productes de proximitat estem ajudant a promoure l’equilibri amb el medi ambient, afavorint una reducció de la despesa de combustibles pel transport des del productor fins al consumidor, és a dir, l’escola. A través del mapa podrem visualitzar fàcilment aquests conceptes, al mateix temps que afavorim un coneixement del nostre entorn i veiem d’on venen els nostres aliments.

Amb aquest senzill mapa volem aconseguir que visualment els nens i nenes de l’escola coneguin d’on provenen els aliments que tenim a taula i saber el recorregut que han fet fins arribar-hi. En funció de les edats dels nens i nenes treballarem diferents conceptes i la repercussió que pot arribar a tenir, per exemple, el fet de consumir una fruita provinent del Maresme a la de consumir una fruita provinent d’algun altre continent. El mapa només serà un element més que ens servirà de recolzament per altres activitats que estem preparant i que us anirem explicant a través del blog de Temps de Migdia.

Us deixem amb algunes fotografies del procés d’elaboració del mapa!

Si voleu saber més sobre aquest tema, podeu consultar aquesta web: km-0.cat (hi ha un magazine amb unes receptes increïbles!)