Divendres d’animació lectora

L’Hivern ha arribat a la biblioteca!!!
La neu ha caigut a casa nostra arran de la borrasca Filomena, i ha tenyit de blanc i ha abaixat les temperatures de les nostres poblacions. De la mateixa manera, el fred ens ha visitat també a la nostra biblioteca.
A educació Infantil aquesta setmana hem explicat dos contes d’hivern, el conte de L’Avellana i el de La Poma Vermella.
I amb aquestes narracions ens hem adonat de la dificultat que tenen els animals per trobar aliment durant l’hivern i enmig de la neu. I, alhora, ens hem fet conscients que el cicle de la vida natural sempre acaba reeixint, i la cruesa de l’hivern acaba diluint-se donant pas a la primavera. És quan una avellana i una poma es poden convertir en llavors que, a la primavera, es transformen i permeten créixer arbres, allà on abans no existien.
Anne-Florence Lemasson ; Dominique Ehrhard

Combel, 2017

Pàgina a pàgina, i a través d’il·lustracions en tres dimensions (pop-up), veiem com la neu cobreix una petita avellana que s’ha deixat l’esquirol. Altres animals s’acosten al jardí fins que la primavera arriba novament. Un text i unes imatges poètiques en una història sobre el cicle de la vida i el pas del temps.

Feridun Oral

Joventut, 2009

Un dia, un conill famolenc va sortir a buscar menjar. Tot estava cobert de neu i no trobava res. Finalment va veure una única i preciosa poma vermella dalt d’un arbre. Però per més que va saltar, no hi va poder arribar. I va anar a buscar ajuda…

Qui ajudarà al conill? I si aconsegueixen la poma, la compartiran?

Per acompanyar els dos contes hem utilitzat la peça titulada Cleared of all charges d’Alexander Desplat on ens sembla escoltar els flocs de neu com cauen sobre el terra:

I mentre escoltàvem la cançó hem pogut gaudir de la projecció d’una llar amb el foc crepitant. Relaxant-nos amb les seves flames centellejants i imaginant  com la seva escalfor ens protegeix del fred: