Dijous 9 de juliol: El Desenllaç

Avui hem començat el dia però per algun grup ha estat una mica diferent. Al mateix temps que teníem els més petits al pati del menjador fent uns quants jocs de curses, el Marc amb els grans fent unes partides a Mata Conills i la Laura a les estàtues jugant al pati i el grup del Lluís al gimnàs jugant al “gusanito”, el grup de l’Andrea i de l’Ari han tingut una sorpresa, i és que avui ha vingut una ex-alumna que ja està fent primer de Batxillerat, la Clara,  a visitar-nos i explicar-nos unes històries que ella mateixa ha escrit i ens volia explicar pel seu treball de recerca. Així que l’Ari i l’Andrea han pujat a les seves aules respectives i han pogut sentir aquests contes de primera mà!

Un cop hem acabat els jocs de Benvinguda i la sessió de contacontes, els diferents grups han anat a esmorzar i a veure l’ambientació del dia. Avui ens ha vingut a veure el Pescador que estava molt agraït per tota l’ajuda que ha rebut dels nens i nenes del Casal per poder aprendre a pescar els peixos que tant li agraden. De cop, hem sentit la veu del geni, que li parlava al pescador des de dins la llàntia. El Geni li ha explicat al Pescador que ja no volia fer malifetes, que els nens i nenes de l’escola l’han convençut per parar de fer malifetes i que finalment li volia concedir tres desitjos sincers al Pescador. Aquest s’ha mostrat ben content, ja que no s’ho podia ni creure! Així que ha rumiat una mica però de seguida ja ha decidit quins desitjos volia: El primer de tots ha estat que volia que el mar estigués ple de peixos de colors, bé, el mar, els rius, els estanys, els llacs…; el segon desig ha estat que no volia veure més gent barallant-se, que ja n’hi havia prou de guerres i baralles entre les persones; i el tercer desig ha estat el més generós de tot, ja que veient com havia canviat l’actitud del geni, ha desitjat la seva llibertat. El Geni es pensava que no ho havia sentit bé, li concedien la llibertat? Estava més content que un gínjol! així que ha concedit els dos primers desitjos i pel tercer ha respirat ben profundament i finalment s’ha pogut alliberar d’aquella llàntia! El pescador, tot content, ha decidit anar a celebrar-ho amb el seu nou amic i dues canyes de pescar, a veure si finalment trobava els peixos tant desitjats!

Acabada l’ambientació, els diferents grups han començat a fer l’activitat del matí. Els més grans han compaginat els Jocs d’aigua al pati del menjador amb la continuació de la seva aventura del joc de rol, i els de l’Andrea també han compaginat els jocs d’aigua al pati del menjador amb unes danses per celebrar que la setmana s’està acabant. La Sílvia ha baixat amb el seu grup al gimnàs, on també han estat fent jocs i danses tot el matí, i és que tots els grups estem preparant el Festival d’aquesta setmana que, com ja sabeu, el penjarem a la web de l’escola al llarg del cap de setmana. Al pati han estat fent jocs d’aigua el grup del Lluís i el de l’Ari, ja que avui la calor ha apretat bastant i venia molt de gust refrescar-se! I la Laura? Doncs ellla, amb el seu grup, han pujat cap a l’aula, ja que tenien un taller preparat per celebrar el canvi d’actitud del Geni!

Per la tarda el Marc, amb els grans, han pogut gaudir del pati per si sols per fer uns quants jocs i els altres grups han aprofitat per quedar-se a les aules per fer uns tallers.

Ens veiem demà amb més aventures!