La nostra biblioteca

A l’escola Collaso i Gil tenim una biblioteca molt maca amb racons diferents i a on duem a terme diverses activitats per dinamitzar-la. A més a més, gaudim de la magnífica feina d’una voluntària que va treballar a l’escola (Montse Pinyol) que ve tots els dimarts pel matí per donar-nos un cop de mà amb diverses tasques.
Aquest any, s’ha creat un espai amb coixins i una gran estora per fer que durant els tallers de biblioteca els alumnes gaudeixin d’una lectura còmoda i agradable.
A part, gràcies al pressupost finalista, hem pogut afegir una prestatgeria nova per afavorir la visualització de les novetats i del rebost (són tots aquells exemplars destinats a que una sola aula pugui treballar amb el mateix títol d’un llibre en concret) i s’han comprat nous llibres a partir d’un sondeig realitzat als mestres de tots els cursos.

Cal dir que les activitats principals que realitzem amb l’alumnat són el préstec de llibres setmanal o quinzenal i tallers per fomentar la lectura amb mig grup classe.
També realitzem exposicions temàtiques visuals al passadís com per exemple de Halloween, Nadal, Carnestoltes o Sant Jordi.
És una activitat que agrada i engresca a l’alumnat que a vegades es mostra dubitatiu sobre quin llibre, novel·la, còmic… escollir per dur-se a casa de préstec. L’exposició també compta amb una zona amb pel·lícules, revistes i material didàctic i de consulta perquè els mestres agafin en préstec i s’emportin cap a la classe per treballar amb l’alumnat.

A més a més, comptem amb un racó a on els propis alumnes apunten i recomanen llibres per llegir als seus companys, un hospital de llibres on tenim cura del material malmès, una zona amb DVD i una pantalla digital per fer projeccions de pel·lícules o curts relacionats amb els llibres treballats als tallers.

Cal remarcar que disposem de diversos llibres de la mestra del centre Montserrat Serra (L’hort de la reina Amàlia , abelles cucúrbites i les fruites viatgeres, (aquest últim escrit juntament amb una altra mestra que l’any passat va marxar de l’escola anomenada Mercè Baronet.)

Per finalitzar, ens agradaria recordar que la nostra biblioteca està oberta al professorat i personal de l’escola. Podeu visitar-la sempre que vulgueu. Us oferim la possibilitat d’endinsar-vos a la biblioteca i gaudir de les novetats que any rere any anem incorporant… de ben segur que us agradaran!