Història

El centre es diu Collaso i Gil perquè un alcalde de Barcelona, que es deia Josep Collaso i Gil, va deixar part de  la seva herència per construir la nostra escola.

La seva construcció es va iniciar el 1932 a partir del disseny de  l’arquitecte Josep Goday i el 20 d’octubre  de 1935 es van obrir les portes per començar a funcionar com escola. El primer director va ser Lluís Alabart.

1_122497_122165

L’any 2010 vam celebrar el 75è aniversari de l’escola. Clicant a la imatge del cartell podreu accedir al bloc i podreu veure tots els actes que es van fer, així com les diferents intervencions d’exalumnes i alumnes actuals.

També teniu un vídeo que explica l’origen de l’escola a l’època de la República, mostra com era capdavantera en aquell moment, i teniu l’enllaç a l’eduwiki on els nens i nenes de Cicle Superior expliquen qui va ser en Josep Collaso i Gil

Esperem que descobriu quanta història té el Collaso!

petites1