DEL PAPER AL LLIBRE

Amics i amigues!!! El nostre amic TINTÍN ens ha escrit des de l’Escola del Treball de Barcelona perquè s’ha anat a investigar com es fan els llibres!! Quina sort tenim de comptar amb un detectiu tan curiós al Collaso i Gil!!!  😎

Segur que esteu impacients per saber com es fan els llibres!! No us faig esperar més!!! Pareu bé les orelles i esteu atents al bloc perquè us anirem explicant pas per pas com es fan els llibres:

des de l’obtenció de la matèria prima (EL PAPER) fins al final del procés de fabricació (EL LLIBRE).

El primer pas és aconseguir el PAPER, ja que és el mitjà pel qual es transmet gràficament el pensament o idea que després apareix al llibre. Però, com aconseguim el paper dels llibres? I el que és més interessant: s’utilitza el mateix tipus de paper pels llibres que pel paper mural que decora l’escola?

Com ja sabeu de sobres, el paper prové dels arbres. Però el que no sabíem era que els arbres van molt bé per fer paper perquè tenen unes fibres d’un material super important:

LA CEL·LULOSA. Quin nom més estrany, veritat? Quan en TINTÍN ens ho explicava ens quedàvem tots ben parats!

Un cop tenim aquestes fibres mullades en aigua es forma una massa de color marró. Per tant, ara ja sabem una cosa nova: el color natural del paper és marró perquè la massa per fer paper és de color marró!!!

Llavors, li hem preguntat al TINTÍN, com és que el paper generalment té un color blanc?

Es veu que pel paper dels llibres es blanqueja la massa marró!!

Per això el paper és blanc!!

Després, aquesta massa, s’asseca i s’endureix. I així es fa el paper! Quina passada, oi?  😛

Esteu atents a la pròxima publicació, en Tintín encara té moltes coses que explicar-nos sobre el procés de creació d’un llibre!!!   😉