Camp d’Aprenentatge a 5è

CAMP D’APRENENTATGE 2017-18

Durant el primer trimestre d’aquest curs 2017-18 vam participar al Camp d’Aprenentatge amb un projecte anomenat “Expliquem el barri”.

Aquest projecte consisteix en fer un treball d’investigació per descobrir el que hi ha al voltant de la nostra escola i després mostrar-ho als nens i nenes d’una altra escola, què també feien el mateix amb els voltants del seu col·legi.

Al nostre barri hi ha coses interessants, però moltes vegades passem pel davant i no ens hi fixem gaire. Vam decidir descobrir algunes de les coses que tenim molt aprop.

Ens vam organitzar per grups i distribuir la feina en diferents dies.

Un dia ens vam dedicar a treballar els ocells, els arbres i el nivell de contaminació acústica.

Un altre dia vam entrevistar gent per saber com es traslladaven pel barri i on compraven, així com també vam entrevistar diferents botiguers per tenir informació de com els anava el negoci. També vam visitar una entitat del barri per saber com treballa i que fa, es tracta de la fundació Arrels.

El tercer dia vam fer una mena de joc de preguntes i respostes, “Mistery Hangouts”, que consistia en esbrinar el nom de l’altra escola i el seu barri, va ser molt divertit perquè ens comunicàvem per videoconferència.

El quart dia vam rebre els nens i nenes de l’escola amb la que ens vam comunicar el tercer dia i vam fer de guies per mostrar el nostre barri i explicar els llocs emblemàtics al voltant de l’escola.

El cinquè dia vam visitar les altres escoles i ens van explicar el seu barri i els seus racons singulars.

L’última jornada va ser l’acte de cloenda on ens vam trobar amb les 7 escoles que participàvem al projecte per tal de passar una jornada junts i explicar-nos les experiències que havíem tingut. Va ser molt divertit. Podeu veure el video de la jornada en https://youtu.be/PXHVcqeG09o?t=7122 .