LA CLASSE DE PAUL KLEE GAUDEIX AMB PICA-SO

Els nens i nenes d’I5 vam anar a l’Auditori de Barcelona, el dia 20 de Gener, per gaudir de l’espectacle PICA-SO. En ell es recullen obres de l’univers musical del genial pintor Picasso.

A la classe hem aprofitat per recordar algunes de les peces més emblemàtiques com el cuplet “Ojos verdes” de Rafael de León, Manuel Quiroga i Salvador Valverde. Hem visionat un videoclip de la cançó interpretada per Concha Piquer i l’hem ballada tot seguint el ritme amb una cinta verda, com no podia ser d’una altra manera. Quin art que tenim!

Hem fet una audició de la “Danza de la molinera”, de Manuel de Falla i posteriorment hem intentat plasmar la melodia plàsticament en unes cartolines per a fer el nostre musicograma. Ens ha quedat fantàstic!

Ens ho hem passat molt bé escoltant la “Nana”, de Siete canciones populares del compositor Manuel de Falla. Hem bressolat les nines de la classe amb un ritme íntim i suau fins que s’han quedat ben adormides!

Una de les altres activitats portades a terme ha estat l’audició “Sonata per a clarinet. III Alegro con fuoco”. Desprès d’escoltar-la hem organitzat 4 trens i cadascun havia de seguir el ritme, en un moment determinat, sense xocar amb els que estaven parats. Hem arribat a l’estació sans i estalvis!

La darrera sessió l’hem dedicada a escoltar un foxtrot que, en el nostre cas, ha estat el de “La Bella i la bèstia”. Per parelles havien de ballar a ritme de vals i per un instant semblava que estiguéssim en un envelat. Ens ha fet una mica de vergonya però ha estat molt divertit!.