AL CICLE DE PETITES I PETITS FEM AMBIENTS

Els Ambients són espais educatius dissenyats i programats amb l’objectiu de crear situacions d’aprenentatge integrals on els infants poden desenvolupar diferents capacitats i competències. No només es creen els aprenentatges a partir de l’espai físic i els diferents materials sinó que les interaccions entre els infants i els infants amb l’adult són molt importants. Ells i elles són els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge, construint-lo a través del joc, l’experimentació i de la manipulació dels diferents materials. Alhora els permet anar adquirint més autonomia, prendre decisions i ser conscients d’aquestes.

Els nens i les nenes d’i3, d’i4 i d’i5 fem dues sessions d’Ambients a la setmana. Els dijous i divendres a la tarda, ens organitzem en petits grups per anar a la Instal·lació de l’art, l’ambient Artístic, Fer i desfer o de la Llum.

  • l’ambient Artístic: fomenta la imaginació i la creativitat a partir de la manipulació i experimentació lliure amb diferents materials i tècniques plàstiques.
  • l’ambient de Fer i desfer: ofereix la possibilitat de desenvolupar el seu pensament lògic-matemàtic (mides, formes, colors, relacions…) a partir de material divers (estructurat i desestructurat).
  • L’ambient de la llum: ofereix una oportunitat de jugar a través de la llum i el color, convertint l’activitat científica en un centre d’experimentació i expressió artística.
  • La Instal·lació d’art: pretén connectar l’àmbit educatiu amb l’art contemporani. La nostra intenció és oferir un espai de joc on els objectes es presentaran d’una manera estètica, atractiva i suggeridora. Les estacions de l’any han estat la nostra font d’inspiració.

A les classes del Ballet, de la Penya de l’espardenya i de la Tribu ens encanta anar als Ambients i la tarda se’ns fa molt curta!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>