Didàctica de les matemàtiques. Fira matemàtica i col·laboració amb la UdG

El passat divendres dia 12 de gener els nens i nenes de p3 a primer van gaudir d’ una fira matemàtica al pati de l’ escola. Aquesta activitat , que ja fa alguns anys que es repeteix , és una col·laboració que fa l’escola amb la Universitat de Girona : durant un matí gaudim d’ uns tallers  matemàtics  molt vivencials i manipulatius que ens han preparat els alumnes de magisteri , com a part de la seva assignatura de didàctica de les matemàtiques .

Trobareu imatges d’aquesta fira matemàtica als blocs de cicle 1 i d’ Educació Infantil de l’escola.

Des d’aqui , però , us volem compartir uns vídeos que es van enregistrar el curs passat a la nostra escola,  fruit   també, d’aquesta col.laboració amb la Universitat de Girona .

El professor Àngel Alsina , que porta l’assignatura  de Didactica de les matemàtiques ,ha preparat uns vídeos per explicar i  il.lustrar com s’ han de treballar alguns aspectes de les matemàtiques a l’Educació Infantil  ( mesura , estadística , probabilitat  i lògica matemàtica). Aquests vídeos estan adreçats a professionals de l’ensenyament , però els alumnes que hi surten són nens i nenes de la nostra escola que feien de p3 a primer el curs passat . Algunes imatges són de la fira matemàtica que es va fer el curs passat i d’altres són d’activitats d’estadística i mesura que es van portar a terme a les aules de  p5 i primer el curs passat també. Esperem que els  gaudiu!