Aquest curs em començat robòtica. Durant el primer trimestre els nens i nenes de segon han pogut construir diferents robots i fer-los funcionar.
- En les activitats de robòtica hi ha dues parts principals, la construcció i la programació.
Els participants han de construir els seus robots, seguint les instruccions d’un model proposat o bé creant i inventant el seu propi robot. En aquesta primera part es treballa la mecànica amb la qual els nens i nenes adquireixen vocabulari específic (engranatge, eix, politja,..) i experimenten i interioritzen el funcionament mecànic dels robots desenvolupant la seva creativitat. La construcció permet la manipulació i experimentació de conceptes matemàtics, espacials,.. - Un cop tenen el robot construït l’han de programar perquè el robot es comporti d’una manera determinada.
La robòtica educativa és un recurs motivador amb el qual els nens i nenes poden desenvolupar diferents àrees d’aprenentatge en un sol projecte, potenciant habilitats d’investigació, de resolució de problemes (raonament, anàlisi i pensament crític) i la seva creativitat.
A banda d’això, amb la robòtica s’adquireixen habilitats socials gràcies a la metodologia amb què es treballa. Els alumnes acostumen a treballar en petits equips on cadascú desenvolupa un rol i és part important d’un projecte comú, això fa que hagi de desenvolupar diferents habilitats socials com la comunicació, l’empatia i la cooperació. A més, el fet de ser un membre actiu dins un equip reforça l’autoestima i l’autosuperació.