Robòtica a segon

Aquest curs em començat robòtica. Durant el primer trimestre els nens i nenes de segon han pogut construir diferents robots i fer-los funcionar.

  1. En les activitats de robòtica hi ha dues parts principals, la construcció i la programació.
    Els participants han de construir els seus robots, seguint les instruccions d’un model proposat o bé creant i inventant el seu propi robot. En aquesta primera part es treballa la mecànica amb la qual els nens i nenes adquireixen vocabulari específic (engranatge, eix, politja,..) i experimenten i interioritzen el funcionament mecànic dels robots desenvolupant la seva creativitat. La construcció permet la manipulació i experimentació de conceptes matemàtics, espacials,..
  2. Un cop tenen el robot construït l’han de programar perquè el robot es comporti d’una manera determinada.

La robòtica educativa és un recurs motivador amb el qual els nens i nenes poden desenvolupar diferents àrees d’aprenentatge en un sol projecte, potenciant habilitats d’investigació, de resolució de problemes (raonament, anàlisi i pensament crític) i la seva creativitat.

A banda d’això, amb la robòtica s’adquireixen habilitats socials gràcies a la metodologia amb què es treballa. Els alumnes acostumen a treballar en petits equips on cadascú desenvolupa un rol i és part important d’un projecte comú, això fa que hagi de desenvolupar diferents habilitats socials com la comunicació, l’empatia i la cooperació. A més, el fet de ser un membre actiu dins un equip reforça l’autoestima i l’autosuperació.

Aquí més imatges.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>