JORNADES CULTURALS 2016: Montserrat

Enguany, les Jornades Culturals de l’escola han estat dedicades a la muntanya més famosa de Catalunya, Montserrat, la muntanya màgica.

Els alumnes de 1r i 2n ens hem repartit en petits grups amb noms de colors per tal de fer 7 tallers on hem aprés un munt de coses interessants i curioses sobre aquestes muntanyes.
A més, hem anat construint un divertit lapbook, on hi hem anat recollint un petit recordatori del que hem treballat:

Tots els tallers han estat un èxit, i hem tingut la col·laboració de diversos voluntaris i voluntàries, a qui agraïm el seu ajut.
Hem deixat una mostra dels nostres treballs a l’exposició del vestíbul de l’escola.

ROC, EL CÒDOL DE MONTSERRAT: En aquest taller, a la classe de 2n C, dirigits per la Magda i la Rakel, hem après com és que  la muntanya de Montserrat està formada per còdols, un tipus de pedres arrodonides típiques de la platja. I també hem descobert la forma i el nom d’algunes agulles de les muntanyes de Montserrat (la cadira, el gegant, el pito del sereno, cavall bernat, la mòmia…)

LA LLEGENDA DEL TIMBALER DEL BRUC: A la classe de 1r B, amb la Ció,, hem escolat la història d’aquest jove timbaler que va foragitar, amb només l’ajut del seu instrument, les tropes napoleòniques. A part de poder tocar un timbal, hem fet un titella d’aquest conegut personatge.

ANEM A MONTSERRAT: Per anar a Montserrat hi podem anar amb diferents mitjans de transport: fins el Monestir, per carretera, aeri o cremallera. I per arribar-nos a la Santa Cova o a Sant Joan, podem anar-hi amb el funicular. Hem après coses d’aquests diferents mitjans de transport i hem posat un “aeri” en el nostre lapboock, a la classe de 1r A, amb la Maria i la Lioba.

MODELEM MONTSERRAT: Amb plastilina i l’ajut de la Vanesa i l’Odín hem anat fent un bonic quadre de les muntanyes de Montserrat i alguns dels mitjans de transports que s’hi troben.

LA LLEGENDA DE LA MORENETA  L’Ester, a 2n B, ens ha explicat la llegenda de com es va trobar la Verge de Montserrat i per què te la pell fosca. I per a recordar-ne la imatge, hem fet un puzle, que també hem pres a casa al nostre lapbook.

FLORA I FAUNA DE MONTSERRAT A 1r C, amb la Nausica i la Rakel, hem vist  plantes que  podem trobar per aquestes mintanyes, algunes úniques al món, com l’orella d’ós o la corona de reina, altres més normals que podem trobar fins i tot al jardí de l’escola, com l’alzina, avellaner, el romaní o la farigola, I hem conegut alguns animals que habiten aquestes muntanyes, com la cabra, el senglar, el gat mesquer, el falcó…. Per a no oblidar-nos-en, els hem afegit al lapbook, rodejant una bonica foto.

UNA ALTRE RITME PEL VIROLAI: A la Biblioteca, amb el David, el nostre animat mestre de música, hem après aquesta coneguda cançó que cada dia canta l’escolania de Montserrat a la 1. Hem pogut escoltar com viuen els escolanets a través d’un jove vendrellenc que hi va passar uns anys de la seva vida, el Lluís Serres

I l’hem acabat cantant a ritme de reggae, com podreu veure en el vídeo adjunt.

Ara que coneixem millor les muntanyes de Muontserrat….només ens falta anar-hi d’excursió!!!