COLÒNIES DE CICLE INICIAL AL XALOC

Els dies 7 i 8 d’abril, 82 alumnes de primer i segon vam anar, acompanyats per 11 mestres, de colònies a la masia “El Xaloc”, al poble de Calders, a prop de Manresa.

Uns mesos abans ja havíem rebut, a l’escola, al Hamid, el tuareg, i la seva amiga Zahorí, experts en buscar aigua al desert.

Quan vam arribar ja ens esperaven els monitors i vam esmorzar. Fotos arribada

Vam anar descobrint la casa i els seus racons i instal·lacions, divertitnt-nos amb els nostres amics i companys. Fotos casa i amics

Vam conèixer la família de tuaregs i vam aprendre com viuen, els seus costums, cançons, ens fam vestir com ells i fins i tot ens vam fer un tatuatge de henna. Fotos tuaregs

Les hores de menjar sempre són especials a les colònies. És divertit compartir taula amb companys d’escola! Fotos menjars

Una cosa que ens va sorprendre molt d’aquestes colònies va ser el sopar de gala. Quina emoció, quan ben arregladets anàvem pujant les escales amb una catifa vermella, llums i torxes, a mida que ens anaven cridant, com els famosos. Dalt ens esperaven els tuaregs… i els fotògrafs, que ens van fer moltes fotos!

I la nit, quan després dels jocs i de ballar a la  minidisco anem a les lliteres, és el moment més emocionant. Aquest cop vam dormir tota la classe junta, ja que les habitacions eren molt grans. I al matí, un cop treta la son de sobre i amb la cara neta, vam preparar maletes i motxilles. Aquí teniu fotos de quan ens preparàvem pel sopar, quan vam anar a dormir i de quan ens vam llevar al matí.

I ara venen les fotos dels diferents tallers que hi vam fer: conèixer els animals de la granja, tirar-nos en tirolina, jugar a bitlles, els inflables, diferents jocs…. i el berenar! També vam anar d’excursió buscant l’aigua i vam trobar uns curiosos fòssils, les llàgrimes de balena! Fotos tallers i excursió

Després de l’últim dinar, vam acomiadar-nos dels monitors i els tuaregs, i vam tornar, tranquil·lament, cap el Vendrell, on ens esperaven les nostres famílies. Van ser dos dies ben emocionants, divertits i diferents. Fotos tornada

1. Víctor de la Cruz Nicolau

Que bé que s’ho van passar tots, jugant, saltant, cantant i convivint durant dos dies amb tots els companys i amics de l’escola. I sobretot amb el riure que se’ns ha escapat en veure que, pel sopar de gala, n’hi havia moltes de les nostres filles que anaven maquillades (que aviat que comencen)!!!

Moltes felicitats a les mestres per fer possible aquestes sortides.

Víctor de la Cruz Nicolau
    Pare de la Marina, de 1r B.