La psicoteràpia

L’espai de psicoteràpia està pensat per oferir intervencions assistencials especialitzades en salut mental a aquells infants i joves escolaritzats al centre que ho necessiten.

L’objectiu fonamental és acompanyar als alumnes atesos a construir allò que els ajudi a estabilitzar-se de la millor manera possible.

A la psicoteràpia es pretén treballar aquells aspectes del seu funcionament que els generen malestar a través de la confiança, l’estabilitat en la relació i el vincle. El treball que es fa depèn de la relació que es pugui establir entre l’alumne i l’espai psicoterapèutic. L’espai ofereix una l’escolta activa del malestar i els interrogants que puguin aparèixer per intentar pensar conjuntament sobre els símptomes i cercar respostes ajustades a cada situació, que ajudin a cercar un major benestar emocional. Evidentment cal pensar  quina és l’orientació terapèutica més adequada en cada cas. En algunes situacions les sessions es poden enfocar com un treball d’acompanyament terapèutic per tal que l’alumne pugui sostenir millor aquest espai.