La institució

A principis del segle XX l’Ajuntament de Barcelona, sensible i compromès en atendre els nois i noies amb necessitats educatives especials va crear, entre altres iniciatives, el Centre d’Educació Especial Vil·la Joana.

A Vil·la Joana es condensen tres vessants: la clínica, la pedagògica i la social. I no com a tres compartiments estancs o excloents, sinó com a tres abordatges complementaris per facilitar les eines de creixement a un alumnat amb necessitats educatives, socials i psíquiques, molt singulars.

Des de 1920 fins a l’actualitat, l’evolució de la demanda i l’especialització del CEE Vil·la Joana fa que avui estiguem especialitzats en l’atenció terapèutica i educativa d’infants i adolescents amb trastorns mentals greus, del desenvolupament, autisme i alteracions greus del comportament.

L’abordatge integral de les psicosis, els autismes, les patologies límit i les seves diferents manifestacions simptomàtiques són el centre del nostre treball i la nostra proposta d’actuació. La comprensió, la cura, l’atenció, la motivació, l’escolta activa, l’acolliment i sobretot el bon tracte són els nostres recursos per aconseguir l’assoliment de les eines que necessiten cada un dels nostres alumnes per a que puguin aconseguir el màxim nivell d’inclusió a la nostra societat.