La USEB

La USEB (Unitat de Suport a l’Escola Bressol) és un servei d’atenció externa del CEE Vil·la Joana que atén a infants de 0 a 3 anys a les escoles bressol de Barcelona amb problemes de relació i comunicació.

L’objectiu de l’equip és treballar amb l’infant i el seu entorn més proper dins l’espai socialitzador que ofereix l’escola Bressol. D’aquesta manera se’ls ajuda (ajudar-los) a gestionar el seu malestar, les angoixes i que es puguin apropar a les diverses àrees curriculars previstes a aquesta etapa educativa.

La USEB va néixer l’any 2000 amb el nom d’Equip d’Atenció Externa de Vil·la a partir de la demanda de l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB) d’atendre infants amb dificultats significatives en la seva evolució psíquica, trastorns del desenvolupament i trets de l’ordre de l’autisme.