L’equip

La Institució Vil·la Joana compta amb un equip multidisciplinar.

L’equip d’atenció interna està format per educadors, mestres d’educació especial amb una funció tutorial, mestres especialitzats en diferents disciplines que donen un suport específic i, en molts casos, de forma individual (psicomotricista, mestra d’audició i llenguatge, mestra de música, mediadora artística, mestres individuals i un mestre de fusteria).

El CEE Vil·la Joana compta amb diversos psicòlegs amb formació clínica d’orientació psicodinàmica, tres dels quals són referents de les Unitats d’Atenció Interna. A més comptem amb una psicòloga que ofereix sessions de psicoteràpia individual a alguns alumnes.

L’equip també compta amb el suport d’una professional (psiquiatra consultora) a partir d’un conveni entre el Consorci d’Educació de Barcelona i el CSMIJ de Les Corts. Aquesta professional orienta el claustre i l’equip clínic. També es coordina, en cas que sigui necessari, amb els psiquiatres referents dels alumnes que en disposin però, en cap cas, substitueix aquesta figura.

Per altra banda molts dels alumnes i les seves famílies presenten la necessitat d’un treball social força intensiu amb el suport de professionals especialitzats.

També formen part de l’equip el personal d’administració i serveis, i el personal de cuina i de neteja.

Els alumnes i les seves famílies tenen a la seva disposició un servei extern gratuït de monitors d’acompanyament per aquells que vulguin, puguin i ho necessitin entre el Baixador de Vallvidrera i la Plaça Catalunya, fent servir la xarxa dels Ferrocarrils de la Generalitat. Si bé ve aquest servei és extern al centre, hi ha una coordinació intensa amb l’equip educatiu, clínic i directiu del centre.