Perfil dels alumnes i organització per a la seva atenció

El CEE Vil·la Joana dóna atenció a infants i adolescents que presenten trastorns mentals greus. Això inclou des dels infants amb un funcionament autista fins a les variades manifestacions de les psicosis infantils fins a quadres de patologies límit amb simptomatologia de desregularització de la conducta. De l’alumnat atès cal entendre profundament les condicions particulars que els han travessat a ells i a les seves famílies i com van evolucionant al llarg del temps. Això requereix una atenció molt especialitzada i en grup petit, fins i tot amb una dedicació molt individualitzada i dissenyada específicament per a cada un d’ells, en la mesura del que sigui possible. Per a cada alumne es planteja un Projecte Individual i grupal on hi conflueixen diverses disciplines: la clínica, l’educació terapèutica i el treball social. Els projectes es revisen de forma continuada, en equip, per tal de fer les modificacions necessàries en cada moment. 

L’atenció a les tres unitats és global: a banda del treball directe amb els alumnes, proposem treballar intensament amb les seves famílies o tutors, coordinant-nos amb altres institucions implicades de la xarxa sanitària-psico-social.

En alguns casos els projectes d’escolaritat poden ser compartits amb d’altres centres si les condicions són les indicades i sigui beneficiós per a l’alumne.

L’atenció interna s’organitza al voltant de tres Unitats. 

El servei disposa d’una Unitat que atén a alumnes d’una fragilitat especial  i que precisen unes condicions intenses de contenció emocional i treball a través de vincles els més estables possibles (UDAV). 

Per altra banda hi ha dues Unitats (Mitjans i Adolescents), diferenciades per l’edat dels alumnes que presenten trastorns mentals amb greus mancances simbòliques que els han impossibilitat mantenir una atenció total a l’escola ordinària i requereixen una atenció altament especialitzada.