RECURSOS DE MOVIMENT I PSICOMOTRICITAT

HOLA! M’AGRADARIA PODER COMPARTIR AMB VOSALTRES ALGUNS RECURSOS DE PSICOMOTRICITAT I MOVIMENT PER SI US PODEN AJUDAR A PASSAR AQUESTS DIES DE CONFINAMENT.  

MALGRAT LA DIFICULTAT D’ESPAI I MATERIALS DESITJO QUE US SIGUIN D’UTILITAT.

PER DESCOMPTAT NO SÓN OBLIGATORIS,SÓN IDEES I PROPOSTES A LA VOSTRA DISPOSICIÓ I ADAPTABLES AL MATERIAL DEL QUE DISPOSEU

TAMBÉ TROBAREU UN VÍDEO DE SALUTACIÓ A LES NENES I NENS DE L’ESCOLA A QUI ENVIO UNA ABRAÇADA BEN GRAN!

https://drive.google.com/file/d/1wYWIqxUhAsgytSNL7ZWmW3AyTTXg2wUa/view?usp=sharing

OMPLIR I BUIDAR

AMB EL MATERIAL QUE TINGUEU A L’ABAST ES TRACTA DE TROBAR AQUELLS QUE ENS PUGUIN SERVIR DE   “CONTENEDORS” I D’ALTRES QUE ENS SERVEIXIN PER PODER INSERTAR, FICAR , TREURE , TAPAR: PER EXEMPLE OLLES, CAIXES DE SABATES, POTS..I PER FICAR: JOGUINES, NOUS, ANELLES DE CORTINES ETC…

FER CABANES

ÉS UN JOC UNIVERSAL EN QUE NENES I NENS BUSQUEN UN ESPAI DE REFUGI ON SENTIR-SE CONTINGUTS, UN ESPAI D’INTIMITAT I DE SEGURETAT. TAMBÉ POT SER UN LLOC ON COMPARTIR JOC SIMBÒLIC, JUGAR A ENTRAR I SORTIR O SUPERAR PORS… LES CABANES ES PODEN FER AMB MOLTS MATERIALS QÜOTIDIANS: LLENÇOLS, PINCES D’ESTENDRE I CADIRES, CAIXES DE CARTRÓ SI EN DISPOSEU ( NO AGAFAR DEL CARRER PER SEGURETAT ) ETC…

 

GUERRA DE COIXINS

UNA ACTIVITAT I MATERIAL QUE POT SERVIR PER DESCARREGA O RELAXACIÓ, SÓN ELS COIXINS, MATERIAL QUE PROPORCIONA UNA GRAN INFORMACIÓ PROPIOCEPTIVA ALS NENS I AL SER UN MATERIAL TOU PERMET MÚLTIPLES POSSIBLITATS. TAMBÉ ÉS UN MATERIAL QUE PODEM TROBAR A LES CASES. SI TENIU LA SORT O PRIVILEGI DE DISPOSAR UN ESPAI QUE POGUEU BUIDAR DE MOBLES I POSAR UN O VARIS MATALASSOS SERIA GENIAL.

TELES I MOCADORS

AMB TELES QUE TROBEM A L’ARMARI PODEM FACILITAR UN TIPUS DE JOC D’APARÈIXER I DESPARÈIXER, AMGAR-SE I SER TROBAT, DISFRESSAR-SE, I SI DISPOSEM D’ESPAI FER ARROSSEGAMENTS, EMBOLICAR-NOS…

JOC SIMBÒLIC

JUGAR A FER COM SI… FÒSSIM CUINERS/ERES, DOCTORES/RS, MARES/ PARES ETC… AQUEST ÉS UN JOC DE GRAN IMPORTÀNCIA I NECESSITAT PELS INFANTS QUE ES GAUDEIX MÉS SI ES COMPARTIT, ACOMPANYAT EN EL CAS DELS INFANTS QUE HO NECESSITIN: DONAR DE MENJAR I BEURE A UNA NINA, JUGAR A QUE ENS HEM FET MAL I NECESSITEM QUE ENS CURIN…EL MATERIAL POT SER APROXIMAT, NO TÉ PERQUÈ SER UNA IMITACIÓ REAL, PER EXEMPLE: SI NO DISPOSEM DE BENES AMB TOVALLONS DE PAPER ENS IMAGINEM QUE SÓN UNES BENES…(COM MENYS SEMBLANT SIGUI EL MATERIAL A LA REALITAT, MÉS CAPACITAT DE SIMBOLITZACIÓ CAL, ES A DIR, ENS HEM D’IMAGINAR QUE AQUELL OBJECTE REPRESENTA UN  ALTRE .) EL JOC SIMBÒLIC AJUDA ALS INFANTS A ENTENDRE I REVIURE EL MÓN SOCIAL QUE ELS ENVOLTA.

HAMAQUES

SI TENIU LA POSSIBLITAT DE PENJAR-LES D’ALGUN PUNT FIXE LES HAMAQUES PERMETEN L’ESTIMULACIÓ VESTIBULAR (GRONXAR-SE ), ALHORA QUE RELAXEN I PERMETEN INFORMACIÓ PROPIOCEPTIVA ( SENSACIONS QUE ENS DONEN INFORMACIÓ SOBRE ELS MÚSCULS, ARTICULACIONS I LA POSICIÓ DEL NOSTRE COS EN L’ESPAI ). SEGONS COM SIGUI LA NOSTRA CASA ENTENC QUE POT SER MOLT COMPLICAT POSAR-NE PERÒ SI TENIM LA POSSIBLITAT ENS POT AJUDAR A TROBAR MOMENTS DE RELAXACIÓ I CALMA TOT I QUE CAL SUPERVISIÓ.

CIRCUITS

SI DISPOSEU D’ESPAI I ALGUN MATERIAL FUNGIBLE SOBRE EL QUE DIBUIXAR PODEU ELABORAR UN CIRCUIT  PER TAL QUE ELS INFANTS JUGUIN A IMAGINAR QUE SÓN CARRETERES O CAMINS.

ENCISTELLAR

JUGAR A ENCISTELLAR PILOTES O OBJECTES TOUS, CAL UN ESPAI ON NO ES PUGUIN TRENCAR ALTRES OBJECTES FRÀGILS I QUALSEVOL  CONTENEDOR O CUBELL ENS POT SERVIR DE CISTELLA O “CANASTA”, COM PER EXEMPLE, EL CUBELL DE LA ROBA . AMB AQUEST JOC PRACTIQUEM LA PUNTERIA I LA PRECISIÓ MOTRIU.

 

CONSTRUCCIONS

PODEM REALITZAR CONSTRUCCIONS QUE REPRESENTIN O NO ALGUN ELEMENT SIMBÒLIC ( TORRES, FIGURES HUMANES, CASES, CAMINS..) AMB MATERIAL DIVERS QUE SIGUI APILABLE. A LA IMATGE SURTEN FULLES, EN AQUEST MOMENT PERÒ NO ES RECOMANABLE RECOLLIR CAP ELEMENT NATURAL DE L’EXTERIOR DE CASA ).

UNA IDEA ES RECICLAR ELS ROTLLES DE PAPER  PER PODER DEDICAR UNA ESTONETA A CONSTRUIR /DESTRUIR/RECONSTRUIR AMB MATERIAL DISPONIBLE A CASA DIFERENT AL QUE JA UTILITZEN NORMALMENT.

CIRCUIT SENSORIAL

SI DISPOSEU DE SAFATES ES POT ELABORAR UN CIRCUIT PER TREPITJAR AMB ELS PEUS MATERIAL DISPONIBLE COM  COTÓ FLUIX, LLENTIES, ARRÓS ETC…

DISFRESSES, MAQUILLATGE

OBRIR L’ARMARI I BUSCAR ELEMENTS QUE ALS NOSTRES INFANTS ELS PUGUI SEMBLAR UNA DISFRESSA AMB ROBA NOSTRA O GUARDADA.

UNA SESSIÓ DE MAQUILLATGE  PER AQUELLS QUE GAUDEIXIN I NO ELS PROVOQUI INCOMODITAT ÉS UNA ALTRA PROPOSTA AL VOSTRE ABAST. SI NO DISPOSEU DE MAQUILLATGE ES POT ELABORAR AMB ELEMENTS NATURALS COM ALIMENTS. EN PROPERS POSTS  PENJARÉ LA RECEPTA.

 

SACS DE PES

SI SABEM COSIR ELS PODEM ELABORAR UNS SACS DE PES I TEXTURES QUE PROPORCIONEN INFORMACIO SENSORIAL. AQUESTS ELS PODEM ELABORAR AMB TELES VELLES, AGULLA I FIL I A DINS POSAR-HI A CADA UN ELEMENTS DIFERENTS: ARRÓS, LLENTIES, CIGRONS O MONGETES. ( CAL PREVEURE QUE EN ALGUN MOMENT CALDRÀ DESCOSIR PER PODER BUIDAR, RENTAR I TORNAR A OMPLIR DONCS EL MATERIAL QUE DISPOSEM A CASA ÉS ORGÀNIC I AMB EL TEMPS ES FA MALBÉ.

UN ALTRE MATERIAL QUE VA MOLT BÉ A NIVELL SENSORIAL I SOVINT EN TROBEM A LES CASES ÉS LA LLANA O EL TRAPILLO. AMB AQUEST MATERIAL PODEM CREAR  POMPONS O MÒVILS QUE PODEM PENJAR PER ALGUN ESPAI ELEVAT O ESTENEDOR PER INTENTAR AGAFAR-LOS, PER ENCISTELLAR O PER TOCAR…

https://www.youtube.com/watch?v=rlpLE-XS5zU

FINS AVIAT!!

 

3 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>