educació física

L’EQUIP DE PSICOMOTRICITAT I EDUCACIÓ FÍSICA

D’esquerra a dreta: Esther Veciana (ed. física) i Anna Pérez (psicomotricitat)

La pedagogia especial ha de procurar  la instrucció i els hàbits de comportament, així com aconseguir que el nen pugui conviure amb els altres i el món que l’envolta.

Els objectius de l’Educació Física que  es plantegen al llarg de les etapes de l’ensenyament fan  que contribueixin en la millora de la qualitat de vida dels alumnes.

L’educació física a l’escola es treballa amb les sessions d’esport i tot  un seguit d’activitats relacionades que giren al voltant del moviment, el cos i els jocs esportius; com les olimpíades de  l’Acell, la vela, les jornades escolars de natació, de bàsquet, la hipoteràpia, les trobades esportives com les triangulars de futbol, el pàdel…

Són activitats  complementaries a l’educació física  a l’escola i ens  ajuden a treballar  les competències d’autonomia i iniciativa personal i per conviure i habitar el món desenvolupant continguts com:

1) Responsabilitat individuals

–  acceptació i estimació del propi cos.

–  iniciativa en l’acció.

–  organització i constància en l’activitat motriu.

–  gust i satisfacció per l’activitat física.

–  esforç per vèncer les dificultats superables.

–  auto- superació personal.

–  higiene i salut.

2) Relacions amb els altres

– col·laboració en les activitats.

– conscienciació i participació envers les normes.

3) Respecte a l’entorn

– respecte a la natura.

– respecte i cura de les instal·lacions i material.

Així l’esport forma part del dia a dia dels nois i noies i és un dels eixos principals, que els possibilita  viure i compartir experiències.

Durant el curs anirem informant  i pujant les fotografies  de les diferents activitats realitzades.

Fins ben aviat!