50 COSES QUE ELS NENS PODEN FER PER SALVAR LA TERRA

US PRESENTEM UN LLIBRE MOLT BONIC QUE DISPOSEM A L’ESCOLA AL DEPARTAMENT D’ESCOLA VERDA I EL PODEU CONSULTAR.

L’AUTOR ES JOHN JAVNA, I L’EDITORIAL EMECÉ

AQUEST LLIBRE VA SER ESCRIT EL 1990 I CONTÉ TOT UN SEGUIT DE PROPOSTES ENCARA MOLT ACUTALS, PRÀCTIQUES I CLARES PER TAL DE FER PARTÍCEPS ELS NENS I NENES D’ACCIONS  POSITIVES PER POTEGIR EL MEDI AMBIENT.

COM A L’ESCOLA LES DIFERENTS ETAPES HEU TRIAT ELS ANIMALS EN PERILL D’EXTINCIÓ, US FAREM DURANT EL SEGON TRIMESTRE VARIES PROPOSTES MOLT FÀCILS PER PROTEGIR ELS ANIMALS , BASANT-NOS EN LES PROPOSTES D’AQUEST LLIBRE EN ELS SEU CAPÍTOL: “PROTEGIM ELS ANIMALS”.

PER ARA US DEIXEM AMB UNA REFLEXIÓ DEL LLIBRE PER FAMILIES I MESTRES:

” Segurament, per pròpia experiència, us haureu adonat del fet que a nosaltres, els adults d’avui en dia, ens és tan difícil canviar els nostres mals costums que ens resulta molt feixuc fins i tot fer les coses més senzilles Reciclar, estalviar aigua i energia, compartir el cotxe per anar a treballar… són tasques simples i òbviament molt bones per a la Terra. Però com són noves per a nosaltres, ens costa molt fer-les.

Els nens d’avui en dia no es poden permetre aquest luxe. Quan creixin, hauran de trobar natural fer aquestes petites tasques, perquè s’encaran -i esperem que aniran solucionant- als enormes problemes de què ara nosaltres només parlem: l’escalfament del planeta, la contaminació de l’aigua, la pluja àcida, la desaparició de la capa d’ozó, etc, etc.

LA FORÇA DELS NENS

Nosaltres hem vist que els nens no tan sols estan disposats a salvar la Terra, sinó que a més els entusiasma la idea. Però els cal informació, encoratjament i -el més important de tot- estar convençuts que tenen la força necessària per fer-ho.

El que realment es proposa aquest llibre és impulsar els nostres fills. Actualment correm el risc de deixar-los créixer tot creient que els problemes ambientals amb que nosaltres i ells ens enfrontem són massa grans, massa difícils, massa feixucs, perque intentem fer alguna cosa.

No podem permetre que això passi !

Cal que els diguem i els demostrem, als nens que poden assolir coses meravelloses per la Terra. Han d’experimentar la satisfacció que dóna fer una tasca bona i positiva. ”

(…)

MÉS INFORMACIÓ AL DRIVE D’ESCOLA VERDA

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *