QUÈ FEM A PLÀSTICA?

EDUCACIÓ ARTÍSTICA:  Visual i Plàstica

Hola a tothom !! 

Em dic Àngels però molts dels vailets del cole m’anomenen “Aixa” perquè el meu nom els costa de dir!!

He titulat aquest artícle “Què fem a Plàstica” perquè les propostes van una mica més enllà del que s’entén per “dibuixar i pintar” o fer “manualitats”…

Les activitats que presento des d’aquesta àrea, pretenen acompanyar els vailets en el seu creixement personal i, en la mesura del possible, col·laborar per fer que aquest procés d’assimilació dels diferents aprenentatges, destreses i habilitats, esdevinguin útils per a la consecució del millor grau d’autonomia possible a que cada un d’ells pugui aspirar, tot estimulant al màxim la seva creativitat .

El camí que utilitzo és, en gran mesura, el sensitiu perquè no hi ha dubte que tot allò que ens arriba a través dels sentits té un impacte més transcendent i global sobre nosaltres que cap altre: afecta el nostre estat d’ànim, els nostres impulsos, l’atenció, la capacitat per sorprendre’ns, les ganes de fer, de provar, …   I si l’Art ens remou amb aquesta intensitat, cóm no ha de revertir sobre el nostre intel·lecte, sobre la nostra capacitat de pensar?

En el taller de Plàstica o dins la pròpia aula, en la sala d’actes o en el pati, sigui quin sigui l’entorn, quan els faig la proposta artística procuro posar-los en situació de poder experimentar, abonant el camí perquè d’aquí en sorgeixin hipòtesis sobre les que treballarem, sigui de forma conscient amb els vailets amb més estratègies o a través del joc i de forma totalment intuïtiva amb els que no en tenen tantes.

Potser arribarem a conclusions certes o potser ens adonarem que anàvem errats però l’Art és magnànim i en el seu recer no hi ha “errors” perquè no existeix una única i excloent manera d’aprendre i treballar.

L’Art és generós i ens permet jugar amb avantatge: no hi ha resultats tancats ni solucions úniques, només diferents camins per arribar a resultats originals que ens emocionin i ens retin a continuar fent provatures per reviure aquestes sensacions o per sentir-ne de noves. En definitiva: per aprendre.

 

M.Àngels Rivas

Mestra d’Educació Especial

Especialista en Visual i Plàstica

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>