Activitats de l’entorn

L’escola, com a escola oberta i inclusiva, participa en les activitats que oferta l’Ajuntament de Reus, el Consell Esportiu del Baix Camp, el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp i altres entitats, i on participen altres centres educatius del municipi o de la comarca.

També es duen a terme activitats amb altres escoles del municipi, que venen a la nostra escola o anem nosaltres a la seva amb l’objectiu de compartir experiències i emocions.

Joves atletes

És un programa per alumnes de 3 a 8 anys que puguin participar en aquesta categoria dels SPECIAL OLYMPICS. És una activitat que es fa conjuntament amb els alumnes  del CEE Alba.  Les trobades es realitzen un cop per trimestre, alternant les dues escoles i es preveu una cloenda, a on poden assistir les famílies.

Dia de la discapacitat

El dia 3 desembre convidem alguna escola per a què comparteixi una jornada amb nosaltres i on,a partir del joc, treballem conceptes d’igualtat, integració o equitat.

Programa “Cap nen sense saber nedar”

Com a activitat lectiva i esportiva, els alumnes del centre poden realitzar cursos de natació específics, organitzats per Reus Esport i Lleure  de l’Ajuntament de Reus. L’objectiu d’aquesta activitat és  afavorir la motricitat  global, l’autonomia personal i la relaxació. Plantegem una piscina terapèutica i d’iniciació.

Jornades esportives

Des de Reus Esport i Lleure de l’Ajuntament de Reus, s’organitzen unes trobades esportives per als tres centres d’educació especial del municipi amb l’objectiu de fomentar la pràctica de l’esport, compartir experiències i fomentar la relació entre els alumnes dels diferents centres.

Mostra de lectura en veu alta

És una activitat educativa sobre competència lectora organitzada pel CRP Baix Camp i que compta amb la col·laboració de la Comissió Organitzadora MLV, formada per mestres del cicle inicial i d’educació especial dels centres educatius de la nostra comarca, amb l’objectiu de donar a conèixer la feina que es duu a terme en les diferents escoles al voltant del procés d’aprenentatge lector dels alumnes. Nosaltres participem en la modalitat de centres d’educació especial on ens trobem amb companys i companyes d’altres centres d’educació especial o d’escoles ordinàries que tenen SIEI.

Mostra de teatre

És una activitat organitzada pel CRP Baix Camp i gestionada per la Comissió Organitzadora, formada per professionals del CRP i docents de la comarca, que té l’objectiu d’afavorir l’intercanvi d’experiències entre diferents escoles, dinamitzar la projecció del currículum escolar i aprofundir en el treball de les competències comunicatives, socials i expressives.

Col·laboració amb el Banc d’Aliments

És una activitat mensual organitzada per l’escola juntament amb el Banc d’Aliments de Reus, que té l’objectiu de col·laborar presencialment en les tasques de distribució i organització dels diferents aliments, establir contacte amb el món laboral i voluntariat, i fomentar la relació amb l’entorn.