Nivells educatius

• Com agrupem als alumnes?

Per agrupar als alumnes en les diferents aules, seguim els següents criteris:

– Edat de l’alumnat.

– Necessitats educatives especificades en el Dictamen d’escolarització.

– Nivell curricular en que es troba en aquell moment l’alumnat.

• Com ens organitzem pedagògicament?

Per donar una millor resposta a les necessitats de cadascun dels alumnes i poder fer una planifició més acurada del pla de suport individualitzat, pedagògicament, ens organitzem per itinieraris curriculars.

Itinerari 1: Dirigit a alumnat amb manca d’autonomia, problemes greus de comunicació  i que necessita la presència constant de l’adult. L’eix central del treball és la de cobrir les necessitats bàsiques de l’alumne prioritzant el treball d’estimulació multisensorial, domini del cos, l’alimentació, els hàbits bàsics d ‘higiene personal i l’estimulació de la comunicació i el llenguatge.

Itinerari 2: Dirigit a alumnat que pot presentar cert nivell d’autonomia, té intenció comunicativa i requereix d’un treball molt sistèmatic i repetitiu. Requereix de la supervisió de l’adult. L’eix central del treball és l’adquisició d’hàbits de treball i millora de la comunicació i llenguatge prioritzant el treball d’autonomia, hàbits d’higiene, habilitats socials i l’iniciació al treball amb PECs i la metodologia TEACCH.

Itinerari 3: Dirigit a alumnat amb major nivell d’autonomia a nivell social i personal i que poden fer aprenentatges escolars funcionals i significatius. Poden requerir supervisió de l’adult en moments puntuals. L’eix central del treball és el treball de continguts curriculars, de les habilitats socials i millora de la comunicació i llenguatge. S’aprofundeix en el treball amb PECs i metodologia TEACCH, en aquells alumnes que ho requereixen.

Itinerari 4: Dirigit a alumnat a partir dels 16 anys amb l’objectiu de preparar-los per la sortida del centre a partir d’activitats més funcionals i manipulatives. L’eix central és la preparació pre-laboral i l’adquisició d’habilitats per a realitzar tasques a la llar.