Salut

• Administració de medicaments:

D’acord amb  la normativa referida a l’administració de medicaments als alumnes aprovada en la Resolució de 22 de juny de 2019 per la qual s’aproven els documents per a l’organització i gestió dels centres:

“Per poder administrar medicaments als alumnes, sempre que sigui imprescindible fer-ho en horari lectiu, cal que els pares, mares o tutors legals aportin un informe mèdic on consti el nom de l’alumne, el nom del medicament que ha de prendre i la pauta d’administració. Així mateix, els pares, mares o tutors legals han d’aportar una autorització on es demani, al director o directora del centre educatiu, l’administració al fill o filla del medicament prescrit d’acord amb les pautes que constin en l’informe esmentat i se’n’autoritzi l’administració als professionals del centre”

Per tal d’administrar medicaments a l’escola caldrà:

– Tenir l’autorització signada de la família indicant clarament la dosi i l’horari.
– Còpia de la recepta mèdica família indicant clarament les dosis i els horaris.
– Disposar del medicament etiquetat amb el nom de l’alumne/a, l’hora i la dosi. Cal indicar clarament si s’ha de conservar a la nevera.
– No poseu mai els medicaments dins la motxilla dels vostres fills/es. Doneu-los en mà a les/els tutors/es o consergeria o a la monitora del transport.

L’escola disposa d’un model d’autorització que podeu sol·licitar.

• Si el vostre fill es troba en aquestes situacions no ha de venir a l’escola:

– Té febre superior a 37,5ºC.

– Té descomposició líquida.

– Infeccions a la boca. Podrà tornar quan hagin desaparegut les llagues.

– Erupcions a la pell. Podrà tornar amb l’informe del pediatre conforme no és contagiós.

– Conjuntivitis. Podrà tornar quan desapareguin les lleganyes i si fa el tractament adequat.

– Paràsits. És important que faci el tractament immediadament i ho comuniqui a l’escola per avisar a la resta de famílies. Si l’escola és qui ho         detecta, seguirà el protocol establert. Amb la realització del tractament ja pot tornar a l’escola.

• Si el vostre fill es troba l’escola en aquestes situacions:

– No es troba bé, es trucarà a la família per comunicar-li el seu estat de salut i perquè el passin a buscar el més aviat possible. Mentrestant és vetllarà per la seva salut.

– En cas de petit accident, caiguda o cop el personal del centre no pot administrar cap medicament (excepte si hi ha prescripció mèdica). Les petites ferides es netegen amb aigua i sabó.

– En cas d’accidents que necessitin assistència mèdica, el/la tutor/a haurà d’avisar a la Direcció del Centre per prendre les accions corresponent, s’avisarà a la família perquè portin el nen/a al servei d’urgències, i davant de qualsevol dubte, trucar al 112. Si no podem contactar ambcap familiar l’acompanyarà un mestre/a del centre.

– En cas d’emergència mèdica, sempre es trucarà a la família per comunicar-li el fet succeït, per tal que es personi el més ràpidament possible al lloc on es troba el seu fill/a i es responsabilitzi de les actuacions medicoquirúrgiques a emprendre.

– És molt important que comuniqueu els telèfons actualitzats on podeu estar localitzables en horari escolar, així com els canvis en les adreces a la secretaria de l’escola i al/la tutor/a del vostre fill/a.

El centre disposa d’un full d’autorització d’urgències mèdiques.

• Al.lèrgies i intoleràncies:

És molt important que si el vostre fill o filla té algun tipus d’al·lèrgia o intolerància ho comuniqueu a l’escola i aporteu el corresponent informe mèdic, si és possible, per tal d’avisar al menjador i tenir-ho present a l’hora de planificar activitats.

Des del servei de menjador, també es demana informació a les famílies referent a al·lèrgies i intoleràncies alimentàries per tal d’adaptar els menús.

• Programa fruita i hortalisses a l’escola:

Aquest programa és una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu.

Durant el curs escolar, una vegada de cada mes, es distribueix la fruita i verdura seleccionada en funció de l’estació de l’any, la proximitat de producció i la qualitat. Després la repartim a l’escola entre els nens i les nenes per a esmorzar o per a fer el taller de cuina.

• Aniversaris:

A l’escola, si alguna família vol celebrar l’aniversari del seu fill/a a l’aula recomanem que els productes que portin siguin saludables. Es poden portar dolços o salats però és important tenir en compte que si és envasat ha de garantir el bon estat dels ingredients amb la data de caducitat visible.

No es poden portar aliments casolans i elaborats a casa.